Hecom WLR3 (Gezocht)

door soundman2 @, Wouw, 04-04-2012, 17:41 (4408 dagen geleden)

Wie heeft het schema van de HECOM diversity ontvanger WLR3.
Hecom is al een paar jaar failliet, daar kun je niet meer terecht. Er is een firma die documentatie overgenomen heeft of bezit, maar die willen wegens gemaakte afspraken niets geven.
Wie o wie helpt?

Soundman2

Hecom WLR3

door franshack @, Hengelo ov, 04-04-2012, 22:06 (4408 dagen geleden) @ soundman2

heeft ACTG die schema's overgenomen?

Hecom WLR3

door soundman2 @, Wouw, 05-04-2012, 13:09 (4407 dagen geleden) @ franshack

heeft ACTG die schema's overgenomen?

Voor zover ik weet wel. Ik heb er eerder geïnformeerd, maar ze hadden het erover dat er een afspraak lag om niets door te geven.
Ik denk dat er veel Hecom apparatuur op de sloop gaat, omdat er tegenwoordig goede alternatieven zijn.

Soundman2

Hecom WLR3

door franshack @, Hengelo ov, 05-04-2012, 14:37 (4407 dagen geleden) @ soundman2

Oké, ik had even meegekeken maar er is inderdaad maar weinig van te vinden.
In hoever was dit een volledig eigen productie van Hecom, is er geen gebruik gemaakt van toegeleverde printen?

Hecom WLR3

door soundman2 @, Wouw, 05-04-2012, 17:03 (4407 dagen geleden) @ franshack
Gewijzigd door soundman2, 05-04-2012, 17:28

Oké, ik had even meegekeken maar er is inderdaad maar weinig van te vinden.
In hoever was dit een volledig eigen productie van Hecom, is er geen gebruik gemaakt van toegeleverde printen?

Het is wel een Hecom produkt. Dat is ondermeer te zien aan het hoge kleinschalige oplossingen, zoals het gebruik van een lijmpistool om onderdelen te fixeren en ook aan het aantal wijzigingen op de printen. Bij grote series zijn dergelijke "vergissingen " eruit ontwikkeld. Ook is er in het eindprodukt nog geknutseld, dat kun je zien. Een reflow sodeerverbinding ziet er heel anders uit als een plaatsing van een smd met de soldeerbout.
Ook het niet kloppen van bevestigingsgaten in pcb's wijst op atelierwerk.
Er waren eigenlijk maar twee aanbieders van dergelijke apparatuur in Nederland. De andere leverancier, waarvan ik de naam hier niet noem, stond nog een stuk lager op de techniekladder. Die gebruikte non diversity ontvangers, hetgeen eigenlijk consumenten FM tuners waren met een converter aan het front.

Nu is zo'n ontvanger nog wel te begrijpen, maar als je serieus wil meten, is een schema wel handig.
Waarom de schema's niet gegeven worden, zie ik als een soort bescherming van de eigen toko.
Geen zinnige ontwerper zal zoiets nabouwen .

Soundman2

Hecom WLR3

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 05-04-2012, 17:16 (4407 dagen geleden) @ soundman2

Ik zie het als ultiem slechte reclame, en dat mag best rondgebazuind worden.

Maar wat ik me ook afvraag... Met wie zijn die afspraken van niet-vrijgeven dan gemaakt?

Hecom WLR3

door soundman2 @, Wouw, 05-04-2012, 17:27 (4407 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik zie het als ultiem slechte reclame, en dat mag best rondgebazuind worden.

Maar wat ik me ook afvraag... Met wie zijn die afspraken van niet-vrijgeven dan gemaakt?

Hecom is sinds 2008 failliet, dan heb je meestal niet zoveel meer te vertellen over de eigendommen van de zaak. Of die firma werkzaamheden heeft verricht voor Hecom weet ik niet. Voor mij is het gewoon protectie van de eigen toko. Ze willen alleen maar dat je de apparatuur opstuurt.
Met intermitterende fouten gaat dat maar zelden goed. Als je toevallig een vervangmonteur hebt, weet je nooit of de fout er wel uit is.

Soundman2

Hecom WLR3

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 05-04-2012, 17:31 (4407 dagen geleden) @ Maarten Bakker

afspraken met een failliete toko en dat na jaren is natuurlijk onzin.

Wel natuurlijk, geen manuals afgeven, is niet te repareren, dus vervangen.
En voor wat ,, juist door app. van die die die manuals heeft.

hoe zo dan bewaren die "niet uit te geven" schema's, zou ze dan eerder direct vernietigen.

ALs toko wel beetje zielig ze niet af te staan.
bedenk de aantallen die evt de moeite , cq lol hebben ze te repareren, marginaal.
Als je daarvan nog afhankelijk bent overeind te blijven.....


Maar goed,
zitten tegenwoordig maar zelden manuals bij apparaten.

Of bang dat "prutsers"onveilig zaken repareren, wel zijn de zelfde die meestal de boel ontwerpen repareren bij bedrijven, cq zijn zelf ook niet veel wijzer.,

ALs een grote jongen complete hoofdcentrales plaatsen in brandbare schuurtjes die met een emmer water van de buren dagen lang tot zwijgen is te brengen...
Ipv boel beetje onderbrengen in een beetje stevig pand die tegen een stootje kan.
Zeg ik vele zijn echt niet wijzer.
Kortzichtig

Gooi het dan op Milleu en verspilling van grondstoffen als niet fatsoenlijk gerepareerd kan worden,
Dus vrij die manuals na zeg 5 jaar (economisch levensduur)
Op naar Europees hof:-P

powered by my little forum