Daar istie weer (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 20-02-2022, 10:32 (768 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 20-02-2022, 13:44

Bij tijd en wijlen veschijnt er een foguurtje in beeld, waarvan ik nog steeds niet weet wat het is. Het staat altijd op de voorgrond, het is niet te verplaatsen en na een reboot is het weg.
Als je de cursor er op zet, komt er een wachtcirkeltje.
Wie weet wat het zou kunnen zijn. Ik weet niet met welke actie het verschijnt, ineens valt het op dat het er is, Ik draai W10 21H2

Ware grootte:
[image]

Uitvergroot:
[image]

Daar istie weer

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-02-2022, 11:42 (768 dagen geleden) @ soundman2

Lijkt me uitlijning links rechts van TFT scherm menu zelf.

dus niet de computer maar van scherm.

Je weet computerschermen moeten vaak uitgelijnd worden.
Dat kan automatisch of handmatig.

Lijkt er op dat in midden het beeld figuurtje staat en dan met pijlen links
rechts kun je dan beeld verschuiven om passend te krijgen.


De vraag is er dan waarom dat OSD menu opkomt.
Vaak ten teken dat cpu bordje van scherm het begint op te geven.

Daar istie weer

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-02-2022, 13:45 (768 dagen geleden) @ soundman2

Het is een scrollbar die verschijnt zodra je met het scrollwieltje scrollt, in dit geval horizontaal scrollt. Gebruik je een laptop met touchpad?

Daar istie weer

door soundman2 @, Wouw, 20-02-2022, 14:19 (768 dagen geleden) @ Maarten Bakker

De pc heeft een touchpad en ook een muis is aangesloten. Toen ik de cursor met het touchpad er naar toe bracht, kreeg ik even een vierrichtingen kruis, evenwel beweging kwam er niet in.
Het wachtcirkeltje zie ik ook niet meer. Na reboot kan het figuurtje tijden wegblijven.
Ik ben niet gewend het touchpad te gebruiken.

Daar istie weer

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-02-2022, 15:36 (768 dagen geleden) @ soundman2

Kijk eens bij de instellingen van de touchpad. De onderste rand is een scroll-area, net als de rechterrand, maar dat kun je uitzetten. Als daar een vuiltje opzit of je beweegt je hand erlangs dan kan het zomaar dat Windows denkt dat er gesrcolld gaat worden.

Daar istie weer

door Hersteller @, Haarlem, 20-02-2022, 14:01 (768 dagen geleden) @ soundman2

Mogelijk vanuit de muisdriver, sommige muizen hebben een scrollwieltje dat ook naar links en rechts schakelt.

powered by my little forum