Android upgraden? (Computertechniek)

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 20-02-2022, 13:36 (768 dagen geleden)

Ik heb een HP Slate21 computer. Dat is een "all in one" met een quad core Qualcomm processor.
Het besturingssysteem is Android maar de versie die er in zit is hopeloos verouderd (4.4) en tergend traag. Bovendien worden er bijna geen apps meer aangeboden die zo'n oud besturingssysteem nog ondersteunen.
Mijn vraag: is het te doen om er een modernere versie van Android op te installeren? Zo ja, hoe gaat dat in z'n werk?
Eventueel een ander besturingssysteem er op zetten mag ook, het moet alleen maar voor m'n sdr dienen.

Android upgraden?

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-02-2022, 13:53 (768 dagen geleden) @ Patrick2

Het ding heeft kennelijk gruwelijk weinig geheugen: 1GB RAM en 8GB FLASH. Dat alleen al is een probleem. Verder levert een korte zoektocht op "hp slate21 linux" voornamelijk berichten op zoals dit: https://wiki.postmarketos.org/wiki/HP_Slate_21_(hp-phobos)

Misschien is het scherm zodanig aanstuurbaar dat je er een ander moederbord in kwijt kunt?

Android upgraden?

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 20-02-2022, 14:33 (768 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik was er al bang voor... Dank je voor het opzoekwerk, Maarten.

powered by my little forum