printerperikelen (Algemeen)

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 17-03-2022, 12:04 (742 dagen geleden)

Geachte forummers,

Eerst even wat voorafging: de printer is van de buurvrouw aan de overkant en die vroeg of ik 'm terug aan de praat wou zetten want die heeft een jaartje stof staan vangen.
Aangesloten met usb, drivers probleemloos geinstalleerd. Een proefafdruk liet zien dat de de inktpatronen waren uitgedroogd, er was enkel nog een beetje rood maar de printer werkt wel.

[image]

Afijn, nieuwe inktpatronen gekocht in de lokale supermarkt. Het zijn niet de originele maar zouden moeten werken en na een hard reset en enkel de zwarte er in werkte het naar behoren.
Ik steek de kleuren er in en plots krijg ik de melding dat de patronen niet compatibel zijn. Nochtans zou het met "namaak" inktpatronen moeten werken, er zijn -tig websites die dat bevestigen.
Ik doe opnieuw een hard reset en nu krijg ik dit bericht op het display:

[image]

Ik heb de printer zo een uur of 4 laten staan, geen van de knoppen werkt nog. Ik heb hele googlepagina's met tips uitgeprobeerd, niks helpt.
Hoe krijg ik deze melding weg opdat ik opnieuw kan resetten?

Alvast bedankt voor jullie tips.

printerperikelen

door francois129 @, Aartselaar - België, 17-03-2022, 12:11 (742 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door francois129, 17-03-2022, 13:06

Dag Patrick’

Hetzelfde voorgehad met een ander HP printer.
Met cartridge van een Bmerk wilde hij ook niet werken.
Ik heb zelfs de cartridge houder/printkop moeten vervangen.

François :-(

printerperikelen

door soundman2 @, Wouw, 17-03-2022, 12:20 (742 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door soundman2, 17-03-2022, 12:48

Wat doet de printer met de oude cartridges? Als ze niet over de datum zijn (daar krijg je heel vervelende pukkeltjes van), zou je de inkt nog over kunnen zetten met een injectiespuitje. Wel even oude kleren aan doen!
Een Canon fotoprinter iP4500 van mij heeft ook te lang stilgestaan. Dat kosste de printkop, dus ook einde verhaal.
De printer is er nog dus als iemand een defect chassis heeft met een goede printkop......

printerperikelen

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 17-03-2022, 13:33 (742 dagen geleden) @ soundman2

Ik van alles geprobeerd: de oude patronen er terug in, zonder patronen... Het haalt allemaal niks uit, de melding blijft staan. Je zou voor minder een hamer pakken...

printerperikelen

door Wim Schoonhoven @, Eemnes, 17-03-2022, 14:10 (742 dagen geleden) @ Patrick2

Waarschijnlijk al geprobeerd, op support.hp.com wordt “ deze mededeling op je scherm behandeld”

--
Wim Schoonhoven

printerperikelen

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 17-03-2022, 15:11 (742 dagen geleden) @ Wim Schoonhoven

Dank je voor je bericht, Wim. Die pagina heb ik niet gevonden, kan je de link naar me doorsturen aub?

printerperikelen

door Wim Schoonhoven @, Eemnes, 17-03-2022, 18:11 (742 dagen geleden) @ Patrick2

Als ik de zoekterm intik. “. Initializing Please load plain paper “ dan krijg ik de hp support site.

--
Wim Schoonhoven

printerperikelen

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 18-03-2022, 07:38 (741 dagen geleden) @ Wim Schoonhoven

Dank je, Wim.
Ik heb de procedures doorlopen die daar beschreven worden maar het zal waarschijnlijk het bijna laatste zinnetje op die pagina worden: "Service or replace your HP product if the issue persists after completing all the preceding steps."

printerperikelen

door Wim Schoonhoven @, Eemnes, 18-03-2022, 08:01 (741 dagen geleden) @ Patrick2

Jammer, misschien komt er nog iemand met een gouden tip.

--
Wim Schoonhoven

printerperikelen

door soundman2 @, Wouw, 18-03-2022, 09:50 (741 dagen geleden) @ Patrick2

Een ding vergeten ze dan weer, het merk noemen van en beter produkt:-D

printerperikelen

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-03-2022, 14:29 (742 dagen geleden) @ Patrick2

Stekker er uit en 5 minuten wachten, dan de stekker er weer in.
Vaak is dan die Chinese elektronica gereset en het probleem weer opgelost.
Anders kun je altijd nog een hamer pakken.:-D
(Of een laserprinter kopen.)
Groet, Ben

printerperikelen

door jan broer @, TWELLO, 17-03-2022, 15:45 (742 dagen geleden) @ Ben

Dat kan altijd nog, maar heb dat ook gehad en een kennis van mij vertelde mij dat je nooit een software update moet doen naar de printer.

Heb gewoon de printer inderdaad een tijd van stroom afgekoppeld!

Daarna weer aan gezet maar niet meteen aan de PC/laptop verbinden eerst een eigen test laten draaien in zo ver dat de printer het toe laat,'het schijnt dat' er een fout in de software zit als de Catris leeg is.

printerperikelen

door Marbel @, Hoorn N-H, 17-03-2022, 17:59 (742 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door Marbel, 17-03-2022, 18:03

Hallo Patrick,

HP heeft onlangs drivers gepubliceerd die vervangende inktpatronen niet meer toelaten.
Deze updates worden geïnstalleerd zodra je printer contact heeft met het internet.
Wat je kunt doen is een programmaatje van het web downloaden die de oude printerdriver voor je terug zet.
Hierna moet je de optie auto update UIT zetten!

Om de zaak weer aan de gang te krijgen moet je inderdaad de raad van Henk (Soundman) opvolgen en de oude (originele) patronen terug plaatsen. Als het apparaat daarna weer werkt kun je proberen de oude drivers terug te zetten.

e.e.a. heb ik ook moeten doen voor mijn HP printer, met succes!

Succes, Bram

printerperikelen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-03-2022, 19:13 (742 dagen geleden) @ Marbel
Gewijzigd door Maurice, 17-03-2022, 19:19

Zoek maar even op "DRM DYMO"

Dus DRM technologie in een papier rolletje.
EN zo kan Big Tech de prijzen maximaliseren.
En ja er loopt zelfs een tellertje mee dus rolletje opnieuw op wikkelen
met goedkoop labeltjes werkt ook niet..
Mij betreft is oorlog met die printers en labelaars.

Denk na de HPIII met toner van 5000 prints á 60E
uit jaren 1990 of zo. De tijd dat je ze ook nog gewoon met bus van 1kG toner
kon bij vullen.

De CLP310 1500 prints 17€ de zwarte toner (is kleuren printer maar stel alleen zwart)
Dan ongeveer identiek maar wel 3x verzend kosten.

Inkt simpele HP 480prints zwart á 22€ komt neer op 5000 is 220,- €
excl de 10x verzend kosten en als je al haalt die 480 ivm
de vele reinigings beurten of opgedroogde inkt.

Dan mijn CPL310 tikt de 14jaar aan nu, hoeveel inkt printers is menig ander reeds verder? Print prima nog geregeld.

Waar is de tijd dat je toners inleverde en je een refill voordelig terug kocht.
Kennen we dat nog?

Maar ja die CPL is ook "gechiped"

Nog even en papier heeft DRM technologie , of maak ik nu slapende honden wakker.

Is totaal oorlog met die Big Tech.
Of ze volgen je en bestoken je met advertentie en troep.
Weten alles van je
Dan nog chanteren via DRM technologie de verplichting verbruiks artikelen bij hen te kopen
anders werkt hun zooi simpel NIET.
Gebrek aan drivers gewoon om een blaadje te printen. Hoe moeilijk kan het zijn.
Nee gaat om die extra controle van inkt en dergelijke.
Automatisch bij hen de boel aanschaffen enz.

Die accu troep van TESLA die seint ook al je ritten door incl alle data.

Inmiddels al steden waar je gezichtsherkenning hebt.
Land kom je niet meer uit zonder digitale QR pas.

Tijd dat we massaal de oorlog verklaren.
Koop die rommel niet.
Fijn de goedkope nep van Ali kopen.
China lacht zich rot.
Die lijken me ook gewoon prima te printen, HP laat ze ook daar maken.
Denk hele printer 10,- maak.

Kijk dan 76CENT !! Kijk dan,ook bij Conrad er onder 12,80
Wat Conrad kan kan ik ook:-D
Metaal bewerking, pinnetjes stansen, plastic spuitgieten, met hele dure mallen.
printen maken etsen, tekstprint bewerking, gaatjes boren, materiaal bij elkaar brengen in magazijnen, weer in productie brengen, assemblage, solderen, verpakken
en dat allemaal voor 76 CENT.
[image]
[image]

printerperikelen

door soundman2 @, Wouw, 17-03-2022, 19:49 (742 dagen geleden) @ Maurice

Gelukkig heb ik mijn Laserjet4 nog, (maar hij is momenteel stuk:-(

printerperikelen

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-03-2022, 20:47 (742 dagen geleden) @ Maurice

Juist:) en ik maar steeds zeggen dat hetzelfde product hier 10x over de kop gaat.
Maar nee, het blijk meer dan 16x en dan komen er nog verzendkosten bij.
Je kent dat wel, een klein onderdeel in een veel te grote doos.
En dan zijn er mensen die zeggen "koop niet in China" maar de groothandel doet dat wel.
Gelukkig ben ik gepensioneerd en heb de (lever)tijd voor spullen van Ali.
Mijn oude laserjet 4 heeft het 18 jaar prima gedaan tot hij echt stuk ging.
Heb nu een laserjet 1200 en die schakelt in standby, goed voor de stroomrekening.
Heb alleen de spuiten nog van het bijvullen van die rampen inktjets.
Die komen er bij mij nooit meer in en nu hou ik maar op.
Groet, Ben

printerperikelen

door henk vdb @, Breda, 19-03-2022, 15:18 (740 dagen geleden) @ Patrick2
Gewijzigd door henk vdb, 19-03-2022, 15:45

Wat ik nog mis in dit soort draden is een conclusie.

TS heeft een kennis beloofd een inkjetprinter die een jaar niet gebruikt is na te kijken.
De printer kost nieuw 55 euro.
TS heeft geïnvesteerd in het kopen van een set cardtridges om e.e.a. te kunnen proberen. Dit heeft hem vermoedelijk al veel tijd gekost en de kans is heel groot dat deze printer NIET meer gaat werken. Weggegooid geld voor de cartridges die, als de printer niet werkend te krijgen is betaald worden door wie?

Begin niet meer aan dit soort klussen, want je raakt er alleen maar door gefrustreerd omdat je het niet voor elkaar krijgt. Apparatuur die aan internet hangt met een verbinding naar de fabrikant daar heb je geen zeggenschap meer over en de functionaliteit wordt zonder dat je er invloed op hebt aangepast, meestal ten voordele van de fabrikant of leverancier en ten nadele van de gebruiker. Het apparaat is ouder dan een jaar dus buiten de garantie en de aanschafprijs is te laag om er voor een ander tijd in te steken. Zelfs als het je lukt hem weer aan de gang te krijgen maak je mee dat de eigenaar na een week tegen je zegt: Ik heb toch maar een nieuwe gekocht!

Leermoment: denk van tevoren na voor je aan zoiets begint. Er is geen eer meer aan te behalen, maar je wordt er wel gefrustreerd door. Ik ben ook niet voor vroegtijdig spullen dumpen, maar als het je nagenoeg onmogelijk gemaakt wordt nog zelf wat te proberen te repareren dan gewoon weg ermee, of het moet iets van jezelf zijn waar je elk moment kan stoppen en de boel slopen of weggooien.


<edit>/: bedenk ook dat je bij het tijdelijk installeren van software e/o drivers je windowsinstallatie vervuilt, er blijven ALTIJD resten achter in o.a. het register, waardoor als je dat regelmatig doet je computer steeds slechter gaat werken en je uiteindelijk de boel opnieuw moet installeren. Bovendien kan de nieuwe firmware van de printer ook meegekomen zijn met de door jou geïnstalleerde drivers die dat stiekum doen. Je kan het niet allemaal van tevoren weten./<edit>

printerperikelen

door snameroc @, Etten Leur, 19-03-2022, 16:03 (740 dagen geleden) @ henk vdb

Die mening deel ik niet.
Ik neem aan dat de eigenaar niet onredelijk is en de kosten betaald van de cartridge
Je bent toch op de wereld om elkaar te helpen en het gaat toch niet altijd fout.
Stel dat je vader je zoiets vraagt dan zeg je hooguit ik wil het proberen maar het kan mislukken.
Maargoed zo zie ik het.

printerperikelen

door henk vdb @, Breda, 19-03-2022, 16:22 (740 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door henk vdb, 19-03-2022, 16:41

Ik snap dat je dat zegt, ik beoordeel elke situatie apart. Maar mijn visie is gebaseerd op vele ervaringen. En soms tuin ik er ook nog wel eens in. Maar op den duur kijk je ook naar kosten/baten en met kosten bedoel ik ook tijd en frustratie. Als je ouder wordt dan ga je daar naar kijken. Bij veel computerzaken kan je ook hulp vragen maar betaal je per kwartier. Dan zijn de meeste mensen al snel klaar ermee! Zo kan je het uitleggen als iemand je een apparaat in deze prijsklasse vraagt te repareren.
Je kan natuurlijk bij een reparatiecafé gaan repareren als vrijwilliger. Misschien ga ik dat wel ooit doen als ik gepensioneerd ben :-D

En mocht je het nog niet weten: een inkjetprinter een jaar stil laten staan is meestal einde verhaal. Er moet inkt door de kanaaltjes vloeien. Daar is een "oplossing" voor: een inktabonnement. Kost maar een paar? euro's per maand. En wie mij beter kent weet hoe ik dat bedoel :-)

printerperikelen

door Patrick2 @, Wilrijk (B), 20-03-2022, 07:22 (739 dagen geleden) @ henk vdb

Laat ik de speculaties maar uit de wereld helpen: ik heb namaakcartridges gekocht en het toestel liep hopeloos vast in zijn eigen software. De buurvrouw heeft dan geïnvesteerd in originele inktpatronen en warempel! De printer doet het weer uitstekend.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

printerperikelen

door snameroc @, Etten Leur, 20-03-2022, 09:21 (739 dagen geleden) @ Patrick2

Zo zie je maar weer dat het wel kan. En de inktpatronen afbetaling van je te goedkoop aangeschafte printer is eenverdien model waar je zelf voor gekozen hebt bij aanschaf. We weten allemaal dat je niet voor 50 euro eenal in one kunnen bouwen dus moet er geld bij in de vorm van dure inkt. Niet anders dan bij mobiele telefoons. Niet dat het mijnvoorkeur heeft maar zo zit het nu eenmaal.

printerperikelen

door soundman2 @, Wouw, 20-03-2022, 22:03 (738 dagen geleden) @ snameroc

In mijn HP BJ1100DTN gebruik ik sinds jaar en dag cartridges van 123-inkt en dat gaat eigenlijk altijd goed, dat garanderen ze ook. Die ene keer dat een zwarte cartridge niet wilde werken, werd er zonder problemen een nieuwe geleverd.
De firma heeft ook diverse rechtszaken gewonnen tegen HP in verband met het namaken van cartridges. Ik weet niet hoe het bij andere firma's werkt.
Volgens mij kan van de printer die ik heb de firmware niet aangepast worden door HP middels het www.

printerperikelen

door snameroc @, Etten Leur, 21-03-2022, 07:22 (738 dagen geleden) @ soundman2

Maar dat is geen al in one en die heeft meer dan 49 euro gekost dus een beetje appels en peren.
Het is gewoon alle waar naar zijn geld.
En met 123 inkt heb ik heel vervelende ervaringen voor mijn hp2300 laserjet.
Dus ook geen garantie voor geen problemen.

printerperikelen

door soundman2 @, Wouw, 21-03-2022, 10:06 (738 dagen geleden) @ snameroc

Er werd aleen geproken over een printer en dat is de mijne ook.

printerperikelen

door snameroc @, Etten Leur, 21-03-2022, 18:03 (738 dagen geleden) @ soundman2

De foto zegt iets anders volgens mij

printerperikelen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-03-2022, 19:52 (738 dagen geleden) @ soundman2

Er zit bij hem een printer in, maar het grootste verschil is niet of het een multifunky is, maar de prijsklasse. Businessjets zijn (waren?) een stukje degelijker en hadden ook een andere ontwerpfilosofie.

powered by my little forum