Nedis vroege jaren '90 of informatie over MPCR aandrukrollen (Algemeen)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-05-2022, 13:08 (682 dagen geleden)

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar informatie over MPCR vervangende aandrukrollen en tussenwielen voor cassetterecorders. Ik heb een assortimentsdoos MPCR ASS op de kop kunnen tikken en zie tussen sommige rollen het verschil niet. In de Nedis catalogi van 1996 t/m 1999 staan nog een paar restanten uit dat assortiment maar tegen die tijd was het meeste kennelijk uitverkocht. Ik vermoed dat er in oudere catalogi meer gedetailleerde informatie staat. Heeft iemand misschien een Nedis catalogus uit de vroege jaren '90 en zou die daar eens in willen kijken voor me?

De enige plaats op het internet waar ik meer informatie kan vinden over sommige rolletjes, is van wat ik vermoed een oude handelspartner van Nedis hqelektronika.hu. Daar staan ook alleen maar de basisafmetingen bij die ik zelf ook al heb op een inlegvelletje, maar er zijn kennelijk andere verschillen.

Nedis vroege jaren '90 of informatie over MPCR aandrukrollen

door Jac Janssen @, Eindhoven, 16-05-2022, 15:08 (682 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Maarten,

Na heel veel graafwerk ben ik een catalogus van 93/94 tegengekomen.
Daar blijken slechts een paar aandrukrollen in te staan met ook alleen de afmetingen
Ook heb ik een cat van 96/96, met wat meer aandrukrollen, maar ook weer alleen de afmetingen....

Jac

Nedis vroege jaren '90 of informatie over MPCR aandrukrollen

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 16-05-2022, 17:59 (682 dagen geleden) @ Jac Janssen

Hartelijk dank voor de moeite, Jac!

In het assortiment zitten bijvoorbeeld wel 5 verschillende aandrukrollen met basisafmetingen 13x6x2.5. Daarvan 2 met bronzen bus, 3 met plastic bus. Bij de plastic bussen heeft één bus een afwijkende breedte, dus dat verklaart alvast iets, maar verder tast ik nog in het duister.

powered by my little forum