Alles maar eens proberen! (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-06-2022, 16:19 (660 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Mijn grote mini (micro) tv toestelletjes moeten maar eens een keertje onder spanning worden gezet alleen al voor de capjes en dit bijzondere modelletje van PANASONIC maar eens aan gestoken en bij aanzetten alleen een flits en verder donker beeld, wel geluid. Uitzetten en weer aan het zelfde, even een flits en vervolgens weer donker beeld.

Tsja, open maken, geen schema, op het oog alle radiaal capjes OK dus geen bolle kopjes al of niet met witte prut, ziet er goed uit maar zegt nog niets.

Neckboard maar los getrokken, beeldbuispennen gereinigd en neckboard weer er op gestoken, tv aan en ziedaar.......beeld:) op de foto ziet het er beroerd uit maar in werkelijkheid een pracht plaatje. Naar aanleiding van die gekochte monitor bij de kringloop wil ik alles een keertje gaan aan steken.

Zomaar weer.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Alles maar eens proberen!

door soundman2 @, Wouw, 08-06-2022, 16:57 (660 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Die generator is weer een stuk mooier als mijn PM5515:-(

Alles maar eens proberen!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-06-2022, 18:51 (660 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Hans van Kampen, 08-06-2022, 18:59

Is echt een alleskunner op generator gebied en heb ik in bezit dankzij Kris uit Gent. Ik heb hem gekocht in 2018.

PAL, NTSC, SECAM en varianten allemaal instelbaar. Teletekst, programmeerbaar alle kanalen op VHF en UHF.

Binnenkant met vele vanaf het mainboard uitneembare steek units waarvan alle boarden zijn voorzien van indrukwekkend vele chips mooi afgeschermd met blik.

[image]

Ook vele aansluitingen op de achterzijde van deze FLUKE 54200

[image]

Hieronder 2 van de 11 modulen van binnen.

[image]

[image]

Van het mainboard heb ik ooit een batterijtje moeten vervangen want hij onthield de instellingen niet.

Ik weet niet hoe groot het apparaat nu zou zijn als ie is uitgevoerd techniek 2022 met de microchips.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Alles maar eens proberen!

door Sietze Osinga @, Koekange, 08-06-2022, 17:15 (660 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans.Fijn dat deze het weer doet.Succes met alle volgende (mini)monitoren.
Groeten,
Sietze.

Alles maar eens proberen!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-06-2022, 18:52 (660 dagen geleden) @ Sietze Osinga

Dank je Sietze.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Ook m’n kleine Sharpie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 08-06-2022, 19:11 (660 dagen geleden) @ Hans van Kampen

doet het, ik heb hem ook in het zwart.

[image]
Schermpje van 85mm. Diagonaal.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mijn kleine JVC 66mm. monitor

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-06-2022, 19:22 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 12-06-2022, 19:43

Mijn piepkleine JVC monitor even aan de FLUKE 54200 gehangen, perfect, geen kleurvlekken ook, beeld ziet er beroerder op foto uit als in werkelijkheid.

Mijn vermoeden bestaat dat hier in het zelfde kleurenbeeldbuisje zit als mijn kleine PANASONIC CT-3311 meerder varianten in mijn bezit met schermpje van 66mm. diagonaal.

[image]

Ondertiteling nog goed te lezen op zo’n klein kleurenbuisje.

[image]

Aansluitingen zitten aan de bovenkant van de degelijke metalen kast, echt een solide monitor i.p.v. dat consumentenplastic zoals de eerder genoemde PANASONIC CT-3311.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Kleine SONY 90mm. trinitron

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-06-2022, 19:43 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen

[image]

--
Hans van Kampen

Alles maar eens proberen!

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-06-2022, 20:14 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Prachtige toestelletjes.

Probeer de instellingen van je fotocamera eens na te zien.
Als goed is is dat aan te passen juist voor dit soort foto's

Ik heb er verder ook geen verstand van maar, probeer eens wat te rommelen aan instellingen.

Alles maar eens proberen!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-06-2022, 20:24 (656 dagen geleden) @ Maurice

Nou, ik moet eerlijk opbiechten Maurice dat alles “even snel” met tablet is genomen. Ik moet er een flinke lamp bijzetten anders is het beeld van de tv/monitortjes geheel wit over belicht en met veel licht erbij knijpt het (elektronische) diafragma van de tablet wat dicht.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Alles maar eens proberen!

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 12-06-2022, 20:54 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Ik draai daarom altijd helderheid beeld naar beneden voor een foto.
Anders is de rest van toestel bijna zwart.

Is wat met die mooie techniek.

Alles maar eens proberen!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-06-2022, 21:35 (656 dagen geleden) @ Maurice

Is een goed idee, helderheid naar beneden draaien.

Is inderdaad een mooie techniek en ik ben kathodestraalbuis verslaafd, heb niets met die platte dingen zoals huidige tv, tablet, smartphone maar louter voor gebruik zonder liefkozing. Zoveel charme naar de knoppen met hedendaagse plastic WiFi dingen maarja.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Mijn GE op de testbank.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 15-06-2022, 19:54 (653 dagen geleden) @ Hans van Kampen

[image]
Stempel OK. Heeft alleen een antenne 300 Ohm ingang en gelukkig heb ik een trafo ervoor.

Zomaar weer.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum