Vraag over SONY PVM-4000 monitortje (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-07-2022, 09:05 (656 dagen geleden)

Beste forumlezers,

Dankzij een stekkertje die ik van Cees Kreuger heb gekregen kon ik dit monitortje makkelijk aan de prik hangen (12 Volt-19W) verbruikt 1.3Amp. en zowaar beeld maar niet van mijn testbeeldgenerator die ik via video in achterop het monitortje heb aangesloten:-(

Beeld egaal van kleur zoals onderstaande foto's.

Bij afwisselend in of uit schakelen van 2 druktoetsen voor op waarbij staat B ONLY en HV DELAY krijg ik afwisselend deze kleur beelden.

Ingangskeuzeschakelaar achterop staat op BNC video in en niet op CCU, wellicht weet Kris hier meer over want zit veel in prof. video.

Ik krijg alleen maar deze egaal van kleur zijnde beelden die NIET uit de generator komen, lostrekken van de video aansluiting maakt niet uit, kleur komt van intern.

[image]

[image]

[image]

Dank alvast!

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-07-2022, 13:17 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Maarten Bakker, 02-07-2022, 13:24

Ik vermoed dat je blauw beeld krijgt als je B-only indrukt? Zo klinkt dat een beetje en dan zal het wel zo horen... Er zal verder wel ergens iets mis zijn in het video-signaalpad of de aansturing van de beeldbuis, maar wat?

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-07-2022, 14:54 (656 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Zou ook zomaar kunnen Maarten, leuk die ouwe ''rotzooi'' maar is dikwijls met manco ook:-|

Vind maar weer eens een schema net als mijn PANASONIC CT-5513, NERGENS op het web maar moet van dit monitortje nog zoeken trouwens.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door henk vdb @, Breda, 02-07-2022, 14:07 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door henk vdb, 02-07-2022, 14:40

Ingangskeuzeschakelaar achterop staat op BNC video in en niet op CCU

Wellicht overbodige vraag of je al geprobeerd hebt een paar keer om te schakelen, misschien doet de schakelaar het niet goed.

CCU staat hoogst waarschijnlijk voor "Camera Control Unit", ook te zien aan de "Tally" aanduiding op de voorkant. Wat voor aansluiting is dat (hoe ziet die er uit)?

Op je foto is de HV delay knop ingedrukt en die werkt blijkbaar naar behoren, want je ziet rechts van boven naar beneden het blanking gebied van de lijnen en onderaan het rasterblanking gebied in beeld. Deze optie is vaak aanwezig op professionele monitoren. Voor normaal gebruik moet deze knop dus UIT staan.

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-07-2022, 14:49 (656 dagen geleden) @ henk vdb
Gewijzigd door Hans van Kampen, 02-07-2022, 14:51

Hallo Henk,

Ik heb al diversen malen geprobeerd schakelaars (mogelijk vervuild, geoxideerd) in te drukken maar maakt niets uit.

CCU staat inderdaad voor Camera Control Unit (eens) en aansluiting ziet er zo uit als rechts op foto, let niet op rode pijl want ging over voedingsstekker en heb ik van Cees Kreuger (Goldline).

Volledigheids halve vermeld ik even dat de schakelaar op de juiste ingang staat dus niet op CCU.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door henk vdb @, Breda, 02-07-2022, 15:08 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door henk vdb, 02-07-2022, 15:11

Schema/service manual/user manual, ik heb er ook al even op gezocht maar niets gevonden...

Is vaak moeilijk of niet te vinden van professionele en semiprofessionele apparaten :-(
Hopelijk komt er nog iemand die wel wat heeft of weet te vinden:-)

Had je mijn aanvulling over de HV-delayknop hierboven nog gelezen? Of wist je al waar die voor dient...

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-07-2022, 15:52 (656 dagen geleden) @ henk vdb

Had ik gelezen Henk maar eventuele lijnen die je ziet in beeld zijn reflecties en schaduwen. Beeld is echt egaal van kleur.

Heb foto met tablet gemaakt en moest er even een sterke lamp bij zetten anders komt beeld over belicht geheel wit over.

Trouwens dacht ik al dat er geen schema te vinden is. Ik hoop dat Kris (Gent Belgie) deze topic ziet want hij weet ook veel van prof. video apparatuur.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 02-07-2022, 21:49 (656 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dat input schakelaartje ziet er zo wel beroerd uit.
Klopt dat?

Zou eens open halen om te bezien hoe dat schakelaartje er in echt uit ziet.
Deze maakt de keuze op Video-IN of Camera/CCU

Ik denk dat door mechanische krachten dat schakelaartje naar binnen gedrukt is en
printplaatje er van af ligt.

Vraag over SONY PVM-4000 monitortje

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-07-2022, 23:08 (655 dagen geleden) @ Maurice

Goede tip Maurice, ik ga morgen kijken als ik van de radiomarkt in Bladel terug ben.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

SONY PVM-4000 monitortje WERKT!

door Hans van Kampen @, Voorhout, 03-07-2022, 21:09 (655 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 03-07-2022, 21:11

Beste forumlezers,

Het bleek inderdaad het schakelaartje te wezen achter op het monitortje zoals Maurice ook al aan gaf. Hij was niet los gaan zitten of naar achteren geschoven maar verontreinigd en heb ik behandeld met contactspray en heen en weer gehaald, hij zat vast ook.

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik de testbeeld generator solid kleuren laat geven het cyaan groen is en het blauw totaal NIET blauw maar zal wel een regelaar zijn, ben tot zover tevreden.

Dank allen voor de tips.

;-)
Hans

Tot zover dit resultaat.

[image]

--
Hans van Kampen

powered by my little forum