Lade klepjes Philips k12 (Gezocht)

door KarelWagema @, Beverwijk, 10-09-2022, 08:56 (592 dagen geleden)

Deze prachtige K12 mist twee klepjes van de lades.

Hoe ziet het toestel eruit.

[image]

Wat is het geen wat ik zoek.

[image]

Deze twee klepjes.

[image]

Ps het toestel speelt voor een K12 geweldig en er is niets aan gerepareerd natuurlijk moet je pixels moiré even weg denken

Wie heeft er nog wat liggen?
Alvast mijn dank.

Met vriendelijke groet Karel.

Lade klepjes Philips k12

door Cornelisjan @, Lunteren, 10-09-2022, 11:29 (592 dagen geleden) @ KarelWagema

Goede morgen Karel,

Het was even zoeken maar ik heb wat gevonden en het komt erg dicht in de buurt denk ik.
[image]
[image]
Er staat echter geen 860 op maar 863 op de onderste klep.

Is dit wat voor je?

Groet,

Cor

Lade klepjes Philips k12

door KarelWagema @, Beverwijk, 10-09-2022, 15:07 (591 dagen geleden) @ Cornelisjan

Wow Geweldig en het nummer maakt me niet uit.
Dit staat een stuk mooier dan helemaal niets.

Ik ga je een mail sturen via het forum.
Enorm bedankt alvast.
Groet karel

Lade klepjes Philips k12

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 10-09-2022, 23:04 (591 dagen geleden) @ Cornelisjan

860 is 22" en 863 is 26" (of was het andersom?) verder zouden de toestellen identiek moeten zijn. Ik denk niet dat de breedte van het front verschilt.

Lade klepjes Philips k12

door KarelWagema @, Beverwijk, 11-09-2022, 00:04 (591 dagen geleden) @ Forumbeheer

860 is 22" en 863 is 26" (of was het andersom?) verder zouden de toestellen identiek moeten zijn. Ik denk niet dat de breedte van het front verschilt.

Het toestel wat ik heb is de 22c849 dat is de 12 kanalen ir remote song1 song 2 uitvoering.
de 22c860 is hetzelfde toestel alleen 20 kanalen ir remote song1 song2 en officieel kon je 24 kanalen programmeren als je de latere afstandsbediening had.

de 863 zal inderdaad de grote uitvoering van deze toestellen geweest.
Het front paneel is gelijk behalve voor de 26" zit er onder het front paneel een pas stuk om dat de hoogte van het toestel anders is uiteraard.
Dus de scharnierende front panelen 22 en 26 inch waren verder gelijk

Leuke was dat je dit soort toestellen kon ombouwen ik had ooit een 12 kanalen tiptoets en een vriend had een 863 die gevallen was met de onderdelen van dat toestel was mijn toestel ineens 20 kanalen.

Het zijn natuurlijk leuke toestellen typische eind jaren 70 begin jaren 80 techniek.
De bekende rode led display ir remote en zender zoek automaat had net zijn intrede gedaan bij Philips.
En dit werkte waanzinnig goed om dat de afc een enorm invang bereik had.
De 20 kanalen uitvoering had dan ook nog de mogelijkheid en ik dacht dat het kanaal 17 was dat als je op de groene knop drukte werd de automatische zender zoek in geschakeld zodat je van uit je luie stoel de banden kon afzoeken naar nieuwe zenders.

Dit als info en achterliggende techniek.

Lade klepjes Philips k12

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 11-09-2022, 03:45 (591 dagen geleden) @ KarelWagema

De SONG1 was het grote IC, de SONG2 de geheugenchips, volgens mij zat er in de 12 kanaals modellen een SONG2 chip in de (20/24) modellen 2 SONG2 chips. Ik kan met nog zoiets herinneren uit het K30 chassis waarin deze ook zaten.

--
RAAF12

Lade klepjes Philips k12

door KarelWagema @, Beverwijk, 11-09-2022, 08:50 (591 dagen geleden) @ RAAF12

De SONG1 was het grote IC, de SONG2 de geheugenchips, volgens mij zat er in de 12 kanaals modellen een SONG2 chip in de (20/24) modellen 2 SONG2 chips. Ik kan met nog zoiets herinneren uit het K30 chassis waarin deze ook zaten.

Dat klopt inderdaad de control module waren gelijk er zat ipv 1 song2 ic een printje met een voetje wat paste in de ic voet.
En op het printje zaten twee song 2 ic's.
Zo had je dus zomaar 12 kanalen meer op het zelfde toestel.

Dit waren dus typisch eind 70 jaren processor schakelingen.
Een soort gelijk verhaal werd gebruikt in de eerste k12z met teletekst.
Ook zo'n waanzinnig leuk ontwerp.

Later kwam de i2c bus prachtig ontwerp wat heden te dagen nog steeds toe gepast wordt.
In een lang verleden verleden ooit eens met een laptop de tv processor vervangen uiteindelijk kon je de tv bedienen met de laptop die de micro processor had vervangen.

Het waren in die dagen leuke experimenten.

Met vriendelijke groet,
Karel

Lade klepjes Philips k12

door Marcel van Grinsven ⌂ @, Rosmalen, 11-09-2022, 08:51 (591 dagen geleden) @ KarelWagema

Ik heb ook een 22C849, met een klepje van een 857.
Ook deze speelt erg goed. Wel ooit de hifi luidspreker vervangen, rand vergaan.
Eentje uit een K12Z erin geplaatst, deze blijven tot nu toe nog goed, andere samenstelling rand. Verder ooit wat problemen mee gehad door een lekkende accu, maar gelukkig de schade beperkt gebleven. Wel de printhouders voor verticaal en oost/west vervangen voor de zwarte verbeterde uitvoering, de originele witte gaven veel problemen in de K12's. Elektronisch nog geen problemen mee gehad, eigenlijk elektronisch gezien een erg degelijk toestel, maar door de slechte printhouders al snel problemen. Maar na 42 jaar kunnen deze nog erg goed werken.

[image]

powered by my little forum