compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 18-10-2022, 19:34 (554 dagen geleden)

Vandaag vroeg iemand om een beamer (VGA) aan te sluiten op een Compaq (HP) 6820s. Normaal gesproken kom ik daar zonder manual wel uit, maar deze keer niet. De beamer met vga kabel. doet het uitstekend op diverse andere laptops. De beamer heeft geen HDMi en de laptop ook niet.
Wie weet het?
Een manual lijkt lastig te vinden.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 18-10-2022, 21:51 (554 dagen geleden) @ soundman2

Zal met ingestelde resolutie van PC te maken hebben die beamer niet aankan.
Verander op PC de grafische instellingen naar lagere resolutie.

Dan zijn er kabeltjes te koop HDMI-VGA.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door soundman2 @, Wouw, 18-10-2022, 23:43 (554 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 18-10-2022, 23:45

beide apparaten hebben geen HDMi. Alleen de 15-polige VGA aansluiting.
De PC draait nog op Vista business, ook al geen hoogdravende software meer.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-10-2022, 01:39 (554 dagen geleden) @ soundman2

Een foto van het toetsenbord suggereert Fn-F4, eventueel meerdere malen op F4 drukken tijdens het ingedrukt houden van Fn. Heb je die toetscombinatie al geprobeerd?

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door soundman2 @, Wouw, 19-10-2022, 16:50 (553 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 19-10-2022, 16:59

Een foto van het toetsenbord suggereert Fn-F4, eventueel meerdere malen op F4 drukken tijdens het ingedrukt houden van Fn. Heb je die toetscombinatie al geprobeerd?

Nee.
De combinatie fn + een toets is me bekend. Wellicht heb ik niet goed gekeken, maar ik heb bij de F toetsen geen zinnig symbool gezien, wat ook maar even deed denken aan een extra scherm.
Met de interne zoekfunctie van Vista zelf heb ik nog wel gezocht op dual screen mode etc, maar kreeg toen de melding dat de videokaart dat niet aan kon. Evenwel hoeft dual screen niet voor mij. Het is de bedoeling dat hetzelfde beeld op de VGA uitgang staat of op beide, dus het laptopscherm en de VGA uitgang.

Ik heb zelf nog een oude laptop staan compaq6710b. Daar staat op de F4 toets wel een teken dat doet denken aan een scherm. Dat oude ding draait ook nog op Vista (Gebruik hem dual boot met linux)

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-10-2022, 16:23 (553 dagen geleden) @ soundman2

Als gewoon vga vga is en op normaal tft scherm op die kabel wel beeld is
Het probleem resolutie.


Verlaag naar 640x800 of zo

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door soundman2 @, Wouw, 19-10-2022, 16:55 (553 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 19-10-2022, 17:19

Heb alleen getest met de beamer. Meestal zoeken die de resolutie zelf wel uit.Ik heb geen modelnummer van de beamer opgeschreven en kan derhalve ook niet de specs opzoeken.De beamer en de laptop staan elders. ik kan er dus niet snel bij. Thuis heb ik meer mogelijkheden.
Zoal ik al schreef werkt de beamer daar wel op een andere laptop via vga. Daar hoefde ik zelfs niets in te stellen.

Zojuist,

een proefje met mijn 6710b en een lcd monitor, werkte meteen .Als de monitor niet is aangesloten met de VGA kabel lijkt Fn+F4 niets te doen, ook het laptopscherm verandert niet (er zijn 3 monitor standen mogelijk)
Het probleem kan nu zijn:
De beamer snapt het niet
De vga kabel is niet OK
De functie op de laptop werkt niet met Fn+F4


Als ik meer weet laat ik het wel weten. Zodra ik de kans krijg sleep ik de zooi naar huis, dan kan ik meer proberen.
Ook een Logitech Z10 boxen setje vertikt het om geluid weer te geven via de 3,5mm jackplug terwijl dat volgens de manual gewoon moet werken. Het kan ook audio krijgen via usb, maar dan moet je eerst weer een softwaredriver installeren en een passende kabel hebben.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door kris ⌂ @, Gent, België, 19-10-2022, 18:41 (553 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door kris, 19-10-2022, 18:47

er is nog een mogelijkheid, de VGA output van die laptop is gewoon uitgerookt.. (en blijkbaar de audio output ook; als ik het goed begrepen heb). Niet ongewoon, meestal door massapotentiaalverschillen, in het verleden, en dan aansluiten. Meteen het einde van de chip in kwestie. Scholen zijn er goed in, in alle onschuld :-)

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 19-10-2022, 19:36 (553 dagen geleden) @ soundman2

Als de toetscombinatie niet werkt om extern VGA monitor of beamer te laten werken kan je het driverpack downloaden. Wellicht dat de driver corrupt is.

c/p
Notebooks
Device:
HP Compaq 6820s
Name:
Quick Launch Buttons
Version:
6.40.17.2
Released:
01 May 2009
System:
Windows VistaWindows XP
Size:
23.27Mb
Description:
Quick Launch Buttons for HP Compaq 6820s
Type: Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices
This package contains the software that enables the Quick Launch Buttons on the keyboard and the external Easy Access Buttons Keyboard to be programmed for the supported notebook/laptop models and operating systems. This application enables menu control of various bezel buttons, such as volume, internal/external display, and mute on/off; HotKeys; and Docked Events.

--
RAAF12

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Ad Zijlmans @, Made, 19-10-2022, 22:07 (553 dagen geleden) @ soundman2

Regelmatig meegemaakt in het verleden.. dat je binnenkomt om een training of presentatie te geven.. dat de mensen al in de zaal zitten en dat je dan pas de kans krijgt om de combinatie laptop-beamer uit te proberen.

Waar ik met mijn HP laptop het meeste succes mee had, was..
- eerst de beamer aansluiten
- dan pas de laptop opstarten
- laptopscherm blijft dan zwart en de vga-kaart start op met een resolutie die past bij de beamer

Gr.
Ad

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door soundman2 @, Wouw, 20-10-2022, 11:41 (552 dagen geleden) @ Ad Zijlmans

zoals gezegd, ga ik de spullen naar huis halen.
Software als drivers installeren ga ik niet meteen doen, zeker niet onder het oog van een leek op computergebied (dat is de eigenaar)
Als er dan iets plots niet werkt, door de onkunde van de eigenaar, moet ik de puinhoop op zijn pc in orde brengen.
De persoon weet zijn bestanden niet eens terug te vinden en kent geen verschil tussen MP3 en MP4 bijvoorbeeld. Hij herkent wel een geluidsopnme maar mist de beelden. Tja wat wil je met een MP3 bestand.
Ik ben altijd zeer terughoudend met experimentjes op andermans computer.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 20-10-2022, 17:43 (552 dagen geleden) @ soundman2

Zeer verstandig want dat kan inderdaad veel tijd, moeite und so weiter kosten! Als het je eigen spul betreft zou ik wel het naadje van de kous willen weten. Ook met een externe monitor moet er gewoon beeld verschijnen op die laptop zijn VGA aansluiting. En die OEM Vista had natuurlijk ook allang een gratis update kunnen hebben naar een recent OS. Daar doet MS niet moeilijk over.

--
RAAF12

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-10-2022, 19:41 (552 dagen geleden) @ RAAF12

Visstick heeft bij mijn weten officieel nooit een gratis of "gratis" upgradepad gehad, terwijl het juist bij die versie vrij wenselijk zou zijn geweest (al heb ik het ook wel eens per ongeluk goed zien draaien).

Windows 7 en 8.1 kon je wel naar 10 upgraden, en 8 via 8.1.

En het is natuurlijk ook de vraag of Windows 10 wel overweg kan met de hardware. En nog belangrijker: of het probleem ermee opgelost zou worden.

Gezien de lekenstatus van de eigenaar is het verder ook niet meer dan een gedachtenexperiment.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Goldline @, Oranjedorp, 21-10-2022, 12:55 (551 dagen geleden) @ Maarten Bakker

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door RAAF12 ⌂ @, wolkje, 21-10-2022, 17:09 (551 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door RAAF12, 21-10-2022, 17:11

Het is niet de CPU maar het RAM wat de bottleneck is, 2GB is te weinig werkgeheugen. Installatie zal misschien nog gaan maar daarna gaat ie swappen naar de trage HD. Onwerkbaar.

--
RAAF12

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door snameroc @, Etten Leur, 21-10-2022, 18:07 (551 dagen geleden) @ RAAF12

Op een andere hd proberen gaat het niet kun je terug.

compaq 6820s met vista business vga aansluiting activeren

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-10-2022, 21:16 (551 dagen geleden) @ RAAF12

Feitelijk was dat met Vista al het geval, want dat was extreem swaphappy. Eigenlijk wonderlijk dat de laptop nog in gebruik is, mogelijk zelfs nog met de originele harddisk.

powered by my little forum