outlook2002 (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 14-12-2022, 14:29 (496 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 14-12-2022, 14:31

Sinds een paar dagen wil outlook 2002 geen mails meer binnen halen. ik krijg een foutmelding 0x8004060c.
Sommige files zouden te groot zijn.
Ik heb de files die er volgens mij bij horen ergens gesaved en outlook opnieuw gestart. In de hoop dat outlook de bestanden op nieuw zou aanmaken. Niet dus.
Wat ik ook doe, de files op 0 zetten. de melding blijft komen. Ook de inbox wissen via het programma geeft dezelfde foutmelding. (alles of een voor een)
Als ik alle files weghaal, dan staat de inbox nog steeds vol........\Wie heeft er meer verstand van deze oude meuk? De pc draait nog op XP sp3
Welke (gebruikers-)bestanden horen er allemaal bij? Ondermeer diverse .pst bestanden

outlook2002

door Hersteller @, Haarlem, 14-12-2022, 19:47 (496 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Hersteller, 14-12-2022, 19:48

Foutmelding geeft aan dat de .pst file slecht is. Er zit in de Outlook program folder het programma scanpst.exe. https://learn.microsoft.com/nl-nl/outlook/troubleshoot/data-files/how-to-repair-personal-folder-f...
Hier tips om .pst te verkleinen, https://www.windowshelp.nl/outlookverkleinen/index.html. Gaat terug tot Outlook 2003.

outlook2002

door soundman2 @, Wouw, 14-12-2022, 21:01 (496 dagen geleden) @ Hersteller

Ik ga uitzoeken of dat ook voor 2002 werkt.

outlook2002

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-12-2022, 22:54 (496 dagen geleden) @ soundman2

Ik ga ervan uit van wel. Ik vermoed dat Outlook 2002 ook in Office 2003 zat en in mijn herinnering heb ik die tool daar wel eens gebruikt.

Je gaf niet aan welke bestanden je gewist had en of je met POP of IMAP werkt.

Mocht het met scanpst niet lukken, is dat denk ik wel een goed beginpunt.

outlook2002

door soundman2 @, Wouw, 18-12-2022, 19:30 (492 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door soundman2, 18-12-2022, 19:32

Heeft wegens werkzaamheden even moeten wachten.

scanpst.exe geeft geen fouten.
Outlook2002 lijkt gewoon te starten, ziet ook hoeveel berichten op de server staat en begint eraan. Noent een verwerkingstijd van een paar minuten, maar duurt korter, Dan komt de foutmelding. Een herhaling begint gewoon en tot slot wordt het prorgramma gesloten.
In het download scherm staat pop.planet.nl om die vraag te beantwoorden.

outlook2002

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 18-12-2022, 20:41 (492 dagen geleden) @ soundman2

De gebruikte Outlook.pst staat in C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook
AppData is een “hidden”directory die je aan kan zetten in Total Commander bij de weergave.
Mogelijk is deze corrupt of veel te groot, als niets anders helpt is het opnieuw inlezen een optie.
Daartoe kopieer je de file Outlook.pst naar b.v. C:\Temp
Dan Outlook opstarten en kies Bestand > Importeren > en verwijs naar je naar de kopie in C:\Temp.
Alles verder laten staan zoals het staat en de info wordt overschreven.
Kost even tijd maar de fouten in dat bestand worden dan niet meegenomen.
Succes en groet, Ben

P.s. Het is wijs om even de netwerkverbinding te verbreken tijdens het inlezen.

outlook2002

door soundman2 @, Wouw, 18-12-2022, 21:00 (492 dagen geleden) @ Ben

De bestanden had ik al op een andere schijf geparkeerd in de hoop dat outlook nieuwe aan zou maken , niet dus. Er staan drie bestanden in in de directory en een map
Extend.dat
archive.pst en outlooknw.pst
verder is in deze directory noch een mapje aanwezig genaamd "Als het fout gaat" met daarin ook hetzelfde bestand outlooknw.pst.
Ik kan me niet herinneren dat ik dat mapje gemaakt heb, het moet dus wat van MS zijn.
Het archive.pst bestand is zowat 275MB groot. Op een andere PC is het bijna het dubbele en heet dan outlook.pst. Ik heb ooit al eens alle emailboxen op die andere PC leeggemaakt, maar het bestand werd nauwelijks kleiner.

Wissen van oude emails op de XP PC waar nu het probleem is , lukt ook niet. De bestaande emails zijn wel gewoon te openen en te lezen.

lijkt opgelost

door soundman2 @, Wouw, 19-12-2022, 11:43 (492 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door soundman2, 19-12-2022, 11:45

Het probleem lijkt opgelost te zijn.
Op zeker moment lukte het toch om een mailtjeej te verwijderen. Daarna kon ik grotere blokken verwijderen.
Alle post in alle vakken (verwijderde etc.) leeggemaakt en de inbox tot voor een paar maanden.
Was naar mijn mening erg veel en kan dus te maken hebben dat de boel gewoon verstopt was.
Wat ik wel apart vind, is dat de file archive.pst in grootte niet veranderd is.

lijkt opgelost

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 19-12-2022, 22:36 (491 dagen geleden) @ soundman2

Uit eerdere berichten meende ik op te maken dat de .pst die daadwerkelijk in gebruik is, misschien elders staat.

Het kan ook zijn dat de betreffende .pst wel in gebruik is, maar pas kleiner is nadat je hem hebt laten comprimeren. Als Outlook dat niet zelf voorstelt, kun je dat geloof ik doen door te rechtsklikken op je accountnaam (dus waar je inbox etc. onder hangt).

lijkt opgelost

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2022, 11:28 (491 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Uit eerdere berichten meende ik op te maken dat de .pst die daadwerkelijk in gebruik is, misschien elders staat.

De datum was die van "vandaag" dus had ok wel de goede te pakken.

powered by my little forum