reparatie speakersetje (Gezocht)

door Prosper @, Driebergen, 30-12-2022, 22:41 (481 dagen geleden)

Op gevaar af dat men zegt "zoiets repareer je toch niet meer"........
Opa wil dat nog wel voor zijn kleinkind, om hem blij te maken.
Ik zoek een speakertje van een Creative SBS Vivid 60 speakerboxje.
Wie heeft zoiets nog voor mij liggen? Heel graag een reactie

reparatie speakersetje

door Doeve @, Borgercompagnie, 30-12-2022, 23:26 (481 dagen geleden) @ Prosper

Geen idee hoe dat eruit ziet dus ik denk dat het wel heb. (aldus PIPI)
Henk

--
HJD

reparatie speakersetje

door Dave @, Omg. Leiden, 31-12-2022, 00:39 (481 dagen geleden) @ Prosper

Dat zal héél moeilijk worden om hier zo'n een speakertje te vinden denk ik.
Ik heb wel een tip voor je: op de internationale eBay staan 4 setjes waarvan 3 voor ca. 25 euro.
Speakertje overzetten en klaar is opa.
Heb je meteen veel reserve-onderdelen voor als het nog een keertje mis gaat..! :-D

reparatie speakersetje

door Prosper @, Driebergen, 31-12-2022, 14:26 (481 dagen geleden) @ Dave

Zeker Dave, ik reken er inderdaad op dat het niet gemakkelijk zal zijn er een te vinden.
Ik heb ze ook wel op Ebay zien staan, maar als hobbyist ga je toch eerst voor reparatie, zelfs als een andere/gebruikte niet erg duur is.
Dus dat probeer ik toch eerst langs deze weg, misschien heeft iemand nog iets!

reparatie speakersetje

door MarcelvdG @, 31-12-2022, 14:37 (481 dagen geleden) @ Prosper

Is de luidspreker zelf niet te repareren? Als bij een luidspreker bijvoorbeeld een van de soepele draden van de spreekspoel is losgeraakt, kun je die soms nog wel solderen.

Als een andere luidspreker met dezelfde afmetingen ook acceptabel is, helpt het misschien als je de afmetingen erbij zet en eventueel een foto.

reparatie speakersetje

door Prosper @, Driebergen, 01-01-2023, 13:02 (480 dagen geleden) @ MarcelvdG

Hoi Marcel, het is een speakeretje dat niet te openen is, De conus zat echt helemaal vast, bij de poging er vanf de voorkant toch wat beweging in te krijgen is de conusrand nu ook nog beschadigd, het is dus een weggooi exemplaar geworden...
Ik kan alsnog een poging wagen door een foto te plaatsen.
dank voor jouw reactie!

reparatie speakersetje

door Dave @, Omg. Leiden, 31-12-2022, 15:17 (481 dagen geleden) @ Prosper

Dat bedoelde ik ook natuurlijk, setje kopen om er onderdelen van te maken en dan daarvan 1 speakertje gebruiken om het kapotte speakertje te vervangen.
Wat overblijft is dan reserve.
Zo behoudt je kleinkind dan toch immers het originele setje.
Zelf koop ik wel vaker een compleet al dan niet defect toestel om te kannibaliseren voor een reparatie.
Het is vaak nog goedkoper als losse onderdelen kopen, veel sneller te vinden en je hebt meteen vrijwel alle andere onderdelen in reserve.

reparatie speakersetje

door Prosper @, Driebergen, 01-01-2023, 13:06 (480 dagen geleden) @ Dave

Hallo Dave, ik begrijp jouw punt. Voor een ander object zou ik het ook zo doen, maar voor zo'n klein setje wat nooit meer voorkomt een donorexemplaar aanschaffen doe ik alleen als er geen andere weg is. Vandaar mijn oproep, iemand zou toevallig zo'n defect setje of los speakertje kunnen hebben. (Dan zou hij zeker weten wat voor een speakertje ik bedoel, vandaar dat ik verder geen foto plaatste)

reparatie speakersetje

door Hersteller @, Haarlem, 31-12-2022, 15:38 (481 dagen geleden) @ Prosper
Gewijzigd door Hersteller, 31-12-2022, 15:39

reparatie speakersetje

door Prosper @, Driebergen, 01-01-2023, 13:25 (480 dagen geleden) @ Hersteller

Als er geen origineel speakertje beschikbaar komt kan dit een oplossing zijn, even uitzoeken of ik dan een 4 of 8 Ohm exemplaar moet hebben! Ik wacht nog even of er toch nog een originele komt, maar zeker bedankt voor deze tip!

powered by my little forum