Huawei P30 pro / google maps / NFC (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 08-01-2023, 10:15 (467 dagen geleden)
Gewijzigd door ffeilers, 08-01-2023, 10:17

Deze telefoon, in mijn ogen eigenlijk een computer, vandaar hier de vraag is gekocht in china.
Vanwege de ban van America richting Huawei draait op deze telefoon inmiddels niet meer Android maar een door huawei ontwikkeld systeem Harmony (versie 2.0.0).

De telefoon functioneert verder goed maar alleen mijn favoriete "google maps" functioneert niet. (datis ook wel te vinden op het internet, en geloof mij ik heb echt al vele uren hierin gestopt om het uit te vogelen).


Wat ik verder heb gedaan is de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dan heb ik weliswaar android 10 weer terug en werkt google maps maar ....... dan werkt NFC niet (handig voor betalen met je mobiel) en dat is dus ook niet gewenst.
Ook naar het waarom NFC niet in te schakelen langdurig gezocht en gegoogled maar, helaas geen oplossing. NFC laat zich inschakelen en .... na enkele seconden schakelt het zich weer uit.

Ben benieuwd wie hier eventueel een oplossing voor heeft. Het fijnste zou zijn om Harmony os in stand te houden zodanig dat google maps toch kan werken. (handig voor in de auto om mbv het display in de auto te navigeren).

groetjes

Frans Eilers

Huawei P30 pro / google maps / NFC

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 08-01-2023, 15:23 (467 dagen geleden) @ ffeilers

Huidig zijn de beveiligingen dermate opgevoerd.

Mijn Mobiel wil niet eens de bank betaal app starten als USB aan de computer hangt.

Dit om te voorkomen dat ook maar iets van een hack mogelijk is.
Daarom zou denk ik op jouw toestel die bank app ook niet werken , omdat die app
iets ziet of niet helemaal herkend.

Daarnaast hebben steeds meer applicaties toegang tot chip niveau in apparatuur.
In die ICs staan serie nummers en andere coderingen dus danig dat de software dat herkend en
als niet in hun lijstje voorkomt als legitiem , hoppa uit.

In jouw geval kan heel goed mogelijk zijn dat de Bank/ Google enz zaken op toestel hardware
vind die niet door de beugel kunnen.
Je geeft zelf al aan ivm verkoop en restricties.

Anders om kan ook, toestellen in Buitenland kopen, uit twijfelachtige regimes, die mogelijk
ook toegang hebben op je basis privé gegevens daarom.

Misschien dus dat die Bank App van jouw dus iets vind aan software op dat toestel dat het daarom niet werkt.

Huawei P30 pro / google maps / NFC

door ffeilers @, Breda, 09-01-2023, 12:04 (466 dagen geleden) @ Maurice

Huidig zijn de beveiligingen dermate opgevoerd.

Mijn Mobiel wil niet eens de bank betaal app starten als USB aan de computer hangt.

Dit om te voorkomen dat ook maar iets van een hack mogelijk is.
Daarom zou denk ik op jouw toestel die bank app ook niet werken , omdat die app
iets ziet of niet helemaal herkend.

Daarnaast hebben steeds meer applicaties toegang tot chip niveau in apparatuur.
In die ICs staan serie nummers en andere coderingen dus danig dat de software dat herkend en
als niet in hun lijstje voorkomt als legitiem , hoppa uit.

In jouw geval kan heel goed mogelijk zijn dat de Bank/ Google enz zaken op toestel hardware
vind die niet door de beugel kunnen.
Je geeft zelf al aan ivm verkoop en restricties.

Anders om kan ook, toestellen in Buitenland kopen, uit twijfelachtige regimes, die mogelijk
ook toegang hebben op je basis privé gegevens daarom.

Misschien dus dat die Bank App van jouw dus iets vind aan software op dat toestel dat het daarom niet werkt.

Maurice, bedankt voor je aandacht. Overigens is het niet google maps wat niet werkt (dat werkt dus wel), maar Android Auto werkt niet. M.a.w. ik kan dus wel navigeren maar het "beeld" niet naar het display van mijn auto zenden (daarvoor moet android auto werken)

mvg
Frans

Huawei P30 pro / google maps / NFC

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-01-2023, 13:05 (466 dagen geleden) @ ffeilers

Dat is gewoon toegang verlenen.
Ook iets met beveiliging.
Op je toestel ergens scannen en de auto display akkoord geven toegang tot je toestel.

powered by my little forum