HP182T (Toestel of techniek)

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 14:59 (458 dagen geleden)

[image]
[image]

Hallo,

Een tijdje geleden plaatste ik een bericht (beeld op S.A.) met een triestig einde dat het filament
van de CRT in het mainframe van de HP182T onderbroken is.

Ik heb dan een andere CRT gevonden op een Italiaanse site.

Het goede nieuws is dat alles terug werkte maar,
Het slechte nieuws is dat het beeld vervormd is en hoe meer naar rechts hoe slechter.

Ik dacht eerst aan uitwendige magnetische beïnvloeding maar met een demagnetiseerapparaat (KTV)
heb ik geen resultaat.

De signalen op de verticale en horizontale afbuigplaten ziet er perfect uit.
Dus op de horizontale een mooie zaagtand en op de verticale het video sig.

Voordien was die fout niet aanwezig.

Zou het kunnen dat er toch iets mis is met de CRT ?

Vriendelijk groeten
Frans,

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-01-2023, 17:41 (458 dagen geleden) @ Frans

Het lijkt wel of de curve de lambada danst.

Alle gekheid op een stokje, is dat een CRT met elektrostatische of magnetische afbuiging?

In het eerste geval, als de buis een hevige tik heeft gehad kunnen de afbuigplaten verschoven zitten, wat vervorming geeft, maar hier is het wel zéér uitgesproken. (bij oudere scoopbuizen zie je de platen goed zitten, bij iets of wat moderne buizen zit het onzichtbaar onder een laag coating op de hals.

Als het magnetische afbuiging betreft moet er bijna wat fout zijn met het juk.

HP182T

door soundman2 @, Wouw, 17-01-2023, 17:48 (458 dagen geleden) @ kris
Gewijzigd door soundman2, 17-01-2023, 18:26

Het lijkt wel of de curve de lambada danst.

Ik dacht even aan een kromme volt. Een verklaring voor het verschijnsel heb ik ook niet. Hoort er bij de buis nog een antimagnetisch scherm, wat niet meegeleverd is?
Ik denk niet dat het utt zou maken, maar de hor. en vert, deflectie aansluitingen zijn niet verwisseld? (Waarschijnlijk past er dan e.e.a. ook mechanisch niet.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee, maar bij TV beeldbuizen waren er meestal correctiemagneetjes aanwezig. Ik weet niet of die bij statische afbuiging ook nodig zijn. Je zou op het scope gedeelte een blokgolf kunnen aansluiten (X en Y) mogelijk zie je dan meer.

De defecte buis is toch verloren.
Soms lukt het om de gloeidraad tijdelijk te hechten door er een elco over te ontladen. Met een beetje geluk zitten de eindjes weer aan elkaar en kun je zien of het echt de nieuwe buis is, die het verschijnsel veroorzaakt.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 18:06 (458 dagen geleden) @ kris

Het is met elektrostatische afbuiging , de platen kan je zien zitten in de hals maar het
ziet er niet naar uit dat ze verbogen zijn .

Het anti magnetisch scherm is blijven zitten in het mainframe en is terug gebruikt.

Mvg
Frans,

HP182T

door electron @, eindhoven, 17-01-2023, 18:59 (458 dagen geleden) @ kris

lijkt wel alsof de verticale platen verbogen zijn.
dan is het einde verhaal.
Ben@
[image]

HP182T

door Erik @, 17-01-2023, 18:53 (458 dagen geleden) @ Frans

Een optie is de buis op zijn kop in het chassis te monteren?
Verhuist de fout mee, dan zit het in de buis, blijft de fout aan de zelfde zijde, dan is de oorzaak extern.

mvg,
Erik

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 19:19 (458 dagen geleden) @ Erik

De buis omdraaien zal moeilijk gaan de draden voor de afbuig elektroden zijn te kort.

Mvg
Frans,

HP182T

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 17-01-2023, 21:56 (458 dagen geleden) @ Frans

De buis omdraaien zal moeilijk gaan de draden voor de afbuig elektroden zijn te kort.

Zitten de draden naar de afbuigelektroden dan niet symmetrisch over de buis verdeeld?

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 19:36 (458 dagen geleden) @ Erik
Gewijzigd door Frans, 17-01-2023, 19:43

[image]
Er zijn nog twee aansluitingen op de buis die ik niet weet waarvoor ze dienen met de naam
"Flood gun" (rechts onderaan schema) zou dat iets te maken hebben met de background verlichting (groen) wat in dat geval niet werkt.

Mvg
Frans,

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 20:10 (458 dagen geleden) @ Frans

[image]

Probleem van de background verlichting opgelost de drie aansluitpennen van de "Flood gun"zitten op een andere plaats dan op de oude buis.

Dus het begrip flood gun is daarmee ook duidelijk geworden.

Nu is op de foto met background verlichting duidelijk een zwarte plek te zien wat geen goed
teken is voor de buis.

Mvg
Frans,

HP182T

door henkk56 @, 17-01-2023, 20:29 (458 dagen geleden) @ Frans

Veel scopen hebben een trace rotation spoel om de buis zitten,heel simpel wat windingen waar een regelbaar stroompje doorheen loopt,daarmee kan je het beeld rechtzetten.
Misschien is deze buis ook bedoeld voor gebruik met een trace rotation spoel,die is gemakkelijk toe te voegen.

Henk

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 20:36 (458 dagen geleden) @ henkk56

Inderdaad Henk die rotation spoel zit er ook in maar trace rotation werkt.

HP182T

door MarcelvdG @, 17-01-2023, 20:27 (458 dagen geleden) @ Frans

Bestaan er versies met en zonder storagebuis? Ik heb verschillende keren een oude HP spectrum analyzer gebruikt die er heel erg op leek, maar die had een storagebuis. Zo te zien heeft die van jou echter geen persistence-knop. Kan het zijn dat die buis daar wel voor bedoeld is?

(Ik speculeer maar wat, want ik weet bijna niets van storagebuizen. Ik weet zelfs niet eens wat het normale Nederlandse woord ervoor is.)

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-01-2023, 20:28 (458 dagen geleden) @ Frans

Er zijn nog twee aansluitingen op de buis die ik niet weet waarvoor ze dienen met de naam
"Flood gun" (rechts onderaan schema) zou dat iets te maken hebben met de background verlichting (groen) wat in dat geval niet werkt.

Mvg
Frans,

Ooh, is dit een geheugenbuis? want daarvoor dient de floodgun en de mesh in normaal gebruik, het is niet de bedoeling va een flood gewoon de achtergrond wat op te lichten :-)

Het flood gun maakt gewoon een stroom (vloed) van electronen die zich over het hele scherm verspreiden, samen met het mesh (fijn rooster) zorgt dat voor zichtbaar maken van een ervoren door het kanon beschreven beeld.

Je laatste foto maakt duidelijk dat er wat krom zit, misschien de mesh. Je zou het kunnen achterhalen door floodgun en mesh (losgekoppeld van de rest) eens op een voeding te zetten en hun invloed op de beam te achterhalen.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 20:43 (458 dagen geleden) @ kris

Ha,die term flood gun daar zit nog heel wat anders achter dan ik dacht , ik zal morgen
eens uit proberen wat je voor stelde.

Mvg
Frans,

HP182T

door MarcelvdG @, 17-01-2023, 21:22 (458 dagen geleden) @ kris

Ooh, is dit een geheugenbuis?

Fijn, nu weet ik eindelijk wat het normale Nederlandse woord ervoor is ;-)

HP182T

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 17-01-2023, 20:36 (458 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door Maurice, 17-01-2023, 20:38

Zijn deze 2 fotos van de zelfde buis?
Links is dan beeld beter als rechts.

Als buis tik gehad zou hebben verwacht ik dat gehele plaat wat zou schuiven en niet een krom beeld.
Dan nog eens als al krom is zowel links als rechts een krom beeld geven.

Verander de bandbreedte eens zo dat er 1 rechte lijn hoort te staan.
Schuif dan eens met het beeld.

Je hebt de defecte buis nog, bekijk eens heel goed die platen.
Ook de posities.

Probeer dat uit te dokteren of je ziet dat deze verschoven is.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 17-01-2023, 20:48 (458 dagen geleden) @ Maurice

De twee foto's zijn van dezelfde buis en het is inderdaad zo dat hoe meer het beeld verschuift
naar rechts hoe slechter.

Als je de curve uit het beeld draait dan heb je rechts een bult in de trace.

Mvg
Frans,

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 17-01-2023, 22:48 (457 dagen geleden) @ Frans

alle puzzelstukken bij elkaar.. blijkbaar is het een geheugenbuis waarvan de geheugenfunctie hier niet gebruikt wordt, wat leid tot volgende hersenkronkel:

Een theoretische mogelijkheid is dat het mesh door de wrijving van de plastiek verpakking of wat anders lokaal (verkeerd) elektrisch geladen is, wat de donkere tekening en de lokale vervorming zou verklaren.

Aangezien je geen wisfunctie hebt kan je enkel wachten en kijken of de vertekening langzaam verdwijnt. Dat kan, afhankelijk van de isolerende kwaliteit van de desbetreffende structuur enkele uren, dagen en tot 2 maand duren..

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 09:46 (457 dagen geleden) @ kris

Hallo Kris,

Uren en dagen zijn nu al gepasseerd dus kan ik nog enkel rekenen op maanden.

Zou je die elektrostatische lading niet uitwendig kunnen wissen met BV een demagnetiseerapparaat
van in de tijd van de KTV's.

Ik heb het al geprobeerd maar enkel met de buis in het toestel gemonteerd.

Misschien de buis eens volledig scannen buiten het toestel.

Mvg
Frans,

HP182T

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 18-01-2023, 10:07 (457 dagen geleden) @ Frans

Zou je die elektrostatische lading niet uitwendig kunnen wissen met BV een demagnetiseerapparaat
van in de tijd van de KTV's.

Eigenlijk spreek je jezelf tegen: electrostatica en magnetisme is zeker niet hetzelfde. De laag heeft niets met magnetisme van doen, wissen met een magneetveld gaat niet.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 11:05 (457 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Oké Leo ik dacht dat je statische lading kon neutraliseren met magnetisme.

HP182T

door soundman2 @, Wouw, 18-01-2023, 10:48 (457 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door soundman2, 18-01-2023, 10:55

Misschien eens kijken met welke schakeling in een geheugenscope word gewist. Ik had vroeger een PM3250 of zoiets, in die serie zat ook een buis met een memorie. (Was de PM3251)
De service doc van de PM3251 kun je op de volgende link downloaden. Daarin wordt ook het erase gedeelte beschreven.
https://freeservicemanuals.info/en/servicemanuals/viewmanual/Philips/PM3251/

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 11:11 (457 dagen geleden) @ soundman2

Het woord geheugenbuis is hier al een paar keer langs gekomen , is dat het zelfde als een
buis met lange nalichtingstijd.

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 18-01-2023, 11:29 (457 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door kris, 18-01-2023, 11:34

Het woord geheugenbuis is hier al een paar keer langs gekomen , is dat het zelfde als een
buis met lange nalichtingstijd.

nee

nalichting wordt bepaald door de fosfor. geheugenfunctie door extra structuur die ladingen opslaat ,in functie van waar de beam voorbijkwam en die met het floodgun het reeds "historisch" beamspoor weer zichtbaar maakt, ook bij een fosfor met korte nalichtingstijd.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 11:49 (457 dagen geleden) @ kris

Oké Kris dat is duidelijk.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 12:15 (457 dagen geleden) @ soundman2

In de manual spreek men hier van "screen rim effect" zou dat het zelfde effect zijn of mijn probleem

Dat is op PM3251 op te lossen met de Erase knop , maar bij mijn HP is dat niet voozien.

Mvg
Frans,

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 11:38 (457 dagen geleden) @ Frans

[image]
[image]
[image]

Ik blijf toch nog even stilstaan bij die schakeling van de Flood Gun.

Tussen aansluiting P1 en P901 meet ik 6,7ohm , dat ziet er uit als een filament op de tekening
van de buis.

Volgens de uitleg van Kris zou die Flood Gun niets te maken hebben met de BG verlichting
maar als je op het schema kijkt lopen die aansluitingen van flood gun naar de schakeling
waar Q3 en de potmeter Scale en scale is de regeling van de helderheid van de BG verlichting

Het is dus wel zoo als je de draden van P1 en P901 loskoppelt dan werk de BG verlichting niet meer.

Dan hebben we nog P915 Flood Pattern dat is een rooster in de buis en deze gaat in het schema
naar Scale Pattern.

Dus heel die schakeling rond "Flood Gun" heeft wel degelijk iets te maken met de BG verlichting
of heeft die Flood Gun nog een funtie ?

Mvg
Frans,

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 11:48 (457 dagen geleden) @ Frans

[image]

Nog iets waar ik aan denk , de grafiet laag op BB is op verschillende plaatsen geschonden

De grafiet laag is de capaciteit voor afvlakking van de hoogspanning maar zou deze ook een afschermende functie hebben ?

Mvg
Frans,

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 18-01-2023, 16:09 (457 dagen geleden) @ Frans


Volgens de uitleg van Kris zou die Flood Gun niets te maken hebben met de BG verlichting
maar als je op het schema kijkt lopen die aansluitingen van flood gun naar de schakeling
waar Q3 en de potmeter Scale en scale is de regeling van de helderheid van de BG verlichting

Het is dus wel zoo als je de draden van P1 en P901 loskoppelt dan werk de BG verlichting niet meer.

Dan hebben we nog P915 Flood Pattern dat is een rooster in de buis en deze gaat in het schema
naar Scale Pattern.

Dus heel die schakeling rond "Flood Gun" heeft wel degelijk iets te maken met de BG verlichting
of heeft die Flood Gun nog een funtie ?

Mvg
Frans,

Ik schreef dat de floodgun normaal voor wat anders gebruikt wordt, daarom dat ik vroeg of de scoop een geheugenfunctie heeft, en beschreef hoe het in een geheugenbuis gaat. Uiteraard, als er dan toch een floodgun in de buis zit kan je die ook gebruiken voor fosfor oplichting, ook al is er geen geheugenfunctie. de HP klant betaalde :-)

HP182T

door loek @, Exloo (Drenthe), 18-01-2023, 12:19 (457 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door loek, 18-01-2023, 12:20

Hallo Chris,

Je schrijft dat het signaal voor de horizontale afbuiging er goed uitziet. Toch zou ik erg benieuwd zijn hoe het signaal op de op de voorkant van de buis er uit ziet als je alleen de afbuig draden van de horizontale platen even omdraait. Het beeld moet dan volgens mij gespiegeld worden. En als het probleem in de platen zit dan zou de fout rechts moeten blijven. Is het toch een aansturingsprobleem dan zou de fout naar links moeten gaan.

Met vriendelijke groet,

Loek

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 13:59 (457 dagen geleden) @ loek

Hallo Loek,

Ik heb de draden van de horizontale afbuiging verwisselt en het probleem blijft aan dezelfde kant
dus rechts.

Mvg
Frans,

HP182T

door loek @, Exloo (Drenthe), 18-01-2023, 15:10 (457 dagen geleden) @ Frans

Hall Frans,

Het lijkt er toch steeds meer op dat het een intern beeldbuis probleem is. Er is nog een kans dat de trace rotation spoel iets geks doet. Dus haal deze draden even los en kijk wat dan het resultaat is.

Verder lijkt het er op dat de grafiet laag extra dik is aangebracht het lijkt mij niet helemaal origineel. Er is toch geen magnetische verf gebruikt?

Met vriendelijke groet,


Loek

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 15:33 (457 dagen geleden) @ loek

Hallo Loek,

Ik heb de draden van de trace align. en van de Y align. afgelegd , maar het resultaat blijft het zelfde.

Ik heb in tussen al een beetje de hoop verloren dat het nog goed komt , meer en meer kunnen we besluiten dat de fout toch in de buis zit , spijtig dan heb ik al tweemaal pech.

Mvg
Frans,

HP182T

door Cornelisjan @, Lunteren, 18-01-2023, 15:47 (457 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door Cornelisjan, 18-01-2023, 16:10

Misschien is het nog te proberen de afbuiging X en Y beide even los te maken.

Er moet dan in de buurt van het midden van scherm een stip ontstaan.
Wel even helderheid stuk terug.

Hierna eventueel een extern signaal op de X en hierna de Y platen aansluiten om daarna eventuele conclusies te kunnen trekken.

HP182T

door soundman2 @, Wouw, 18-01-2023, 15:50 (457 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door soundman2, 18-01-2023, 16:16

Je kan nog een paar dingetjes doen.
Proberen of de gloeidraad in de defecte buis voor even te "repareren"is, Stel dat het liukt, heb je meteen een kans om met de oude buis te testen.
Verder kan je het erase circuit miscchien namaken op een stukje gaatjesprint en dean een erase actie doen. Overigens denk ik dat dat weinig uit haalt Als er een goede trace geschreven wordt zou die gewoon opnieuw geschreven worden. Denk echter te moeten aannemen dat je de figuur met de positieregelaars gewoon van links naar rechts kan verschuiven. Als de buis in de stand memory stond zou het beeld helemaal gevuld moeten worden (dacht ik me te herinneren.)

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 16:41 (457 dagen geleden) @ Frans

Ik zal misschien de plug-in HP8558B er uithalen en gebruiken met externe scoop.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 18-01-2023, 19:32 (457 dagen geleden) @ Frans

Ik heb een mail gestuurd naar de verkoper van buis en het probleem uitgelegd .

Mail terug gekregen met de uitleg dat met het herspuiten van de graphit laag het probleem
zou kunnen opgelost zijn.

Ik benieuwd als dat resultaat zal geven , ik laat jullie nog iets weten.

Mvg
Frans

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 18-01-2023, 23:43 (456 dagen geleden) @ Frans

het lijkt op jouw foto's dat de buis ook een interne geleidende laag heeft, over ongeveer dezelfde oppervlakte als de externe laag. De externe laag herspuiten heeft dan geen zin voor wat betreft het afvoeren van ladingen die het beeld zouden kunnen vervormen..

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 19-01-2023, 09:58 (456 dagen geleden) @ kris

Hallo Kris,

Ik denk het ook dat het allemaal geen zin heeft , maar de verkoper vraagt om dit nog te proberen.

Misschien kan ik nog proberen mijn geld terug te krijgen ????

Mvg
Frans,

HP182T

door electron @, eindhoven, 19-01-2023, 02:49 (456 dagen geleden) @ Frans

Is allemaal tijds verkwisting- buis is intern beschadigd!
Ben@
[image]

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 19-01-2023, 10:00 (456 dagen geleden) @ electron

Ja Ben die uitleg is duidelijke hé.

Mvg
Frans,

HP182T

door electron @, eindhoven, 19-01-2023, 11:34 (456 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door electron, 19-01-2023, 11:48

Knap vervelend voor je.
Heb dit zelf gelukkig nog niet meegemaakt bij Ebay.
Gewoon tanden op elkaar en aanpakken! Uiteindelijk komt je SA wel weer in orde.

Hoe was de buis verpakt?
Mijn scoop zat verpakt in 5 emmers schuimplastic Wokkels.

Beschadigde artikelen zijn de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Ook het transport. Hij zal het moeten oplossen- genoeg over te vinden op Inet.

Maar pas op voor vertragings tactieken!
Je hebt slechts 30 dagen vanaf de geschatte leverings datum,
om met de verkoper terugbetalingsopties te bespreken.

Sterkte, Ben@
PS. Zie net op inet dat die buis niet getest was door de verkoper.
Mogelijk was de buis al defect voordat hij verzonden werd!

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 19-01-2023, 12:52 (456 dagen geleden) @ electron

Hallo Ben,

De buis zat zeer goed verpakt in twee dozen met isomo vlokken er tussen in .

Ja inderdaad op de site stond dat de buis niet was getest , voor de koop had ik wel gevraagd
of ze de gloeidraad test wilden doen en deze was oké meer konden ze niet testen want het mainframe
hadden ze niet meer.

Dus ja als het niet volledig getest is ben je nooit zeker.

Mvg
Frans,

HP182T

door Hans van Kampen @, Voorhout, 19-01-2023, 13:31 (456 dagen geleden) @ Frans

Zal dan inderdaad bij transport een keer mis zijn gegaan (ruw vallen) :-(

Had ik ook met een keurig dubbel verpakt tv toestelletje die met gebroken kast aan kwam van E-bay en als de buis in kwestie geen echte schok kan verdragen in zo'n geval is het eveneens pech en moet er met de verkoper wat te onderhandelen zijn. In mijn geval kon ik de kast restaureren maar is met die geheugenbuis een ander verhaal natuurlijk.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

HP182T

door henkk56 @, 19-01-2023, 18:29 (456 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door henkk56, 19-01-2023, 18:32

Toch kunnen scoop buizen normaal wel heel wat verdragen,vroeger had mijn collega een geheugenscoop achter in zijn Opel Kadett station liggen,die heeft vele honderdduizenden kilometers getrotseerd.
En dat in een tijd dat er nog wel eens gaten in de weg zaten.
Maarja,misschien komt deze buis uit een apparaat dat ze van 3 hoog in de bak hebben geslingerd.:-(
Als alles opgegeven is zou ik nog eens als laatste kans proberen de buis te demagnetiseren met zo'n ktv demagnetiseerspoel maar dan dus uitgebouwd.
Want er zitten wel veel metalen onderdelen in.
De beste manier is om de buis met de spoel ingeschakeld met draaiende bewegingen te benaderen en vervolgens ook weer je van de buis te verwijderen en dan pas de spoel weer uitschakelen.

Henk

HP182T

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 19-01-2023, 22:17 (455 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door Maurice, 19-01-2023, 22:18

Ik bedenk me nu bij zien van die foto dat het denk ik zo is.
Die afbuig platen zitten alleen in midden vast aan steeltje.

Bij heel zwaar mishandelen en enorme G-krachten verbuigen de buiten kanten.
Dat staafje blijft op de plek.

Denk ik zo iets. Is super jammer, maar een andere zoeken.
Of weer een paar rot klappen de andere kant op geven.
Nah ja dat wordt knoeien en kans op glas breuk.

[image]

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 20-01-2023, 10:50 (455 dagen geleden) @ Maurice

Ja inderdaad Maurice er moet daar iets gebeurd zijn vanbinnen in die buis.
Ik heb al de oude en de nieuwe naast elkaar vergeleken maar je daar niets aan.

Maar toch als het in de buis mis is dan is het zo wie zo onherstelbaar.

Ik wacht nog af want ik nog aan het onderhandelen met de verkoper maar het blijft plots stil
van aan zijn kant.....

Mvg
Frans,

HP182T

door soundman2 @, Wouw, 20-01-2023, 10:58 (455 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door soundman2, 20-01-2023, 10:59

Op marktplaats staat er ook vaak bij, "niet getest, want ik heb er geen verstand van of niet de goede kabels voor ". Dat spreekt ook vaak boekdelen.

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 20-01-2023, 11:12 (455 dagen geleden) @ soundman2

Op marktplaats staat er ook vaak bij, "niet getest, want ik heb er geen verstand van of niet de goede kabels voor ". Dat spreekt ook vaak boekdelen.

het kan mee en tegenvallen. Uiteindelijk koop je bij artikelen met zo een beschrijving een kat in een zak, maar de verkoper geeft dat dan ook al op voorhand aan..

HP182T

door kris ⌂ @, Gent, België, 20-01-2023, 11:09 (455 dagen geleden) @ Frans


Ik wacht nog af want ik nog aan het onderhandelen met de verkoper maar het blijft plots stil
van aan zijn kant.....

Hoe duur /goedkoop was de buis?

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 20-01-2023, 15:02 (455 dagen geleden) @ kris

Ik er 50 euro plus 12 euro verzendingskosten voor betaald , ik vond dat nog een schappelijke prijs
als de buis goed was geweest natuurlijk.

Veel keuze had ik niet het was de enigste plaats waar zo'n buis te koop was , je moet al veel geluk hebben om er één te vinden.

Mvg
Frans,

HP182T

door Armand @, België, 20-01-2023, 15:50 (455 dagen geleden) @ Frans
Gewijzigd door Armand, 20-01-2023, 15:58


Ik wacht nog af want ik nog aan het onderhandelen met de verkoper maar het blijft plots stil
van aan zijn kant.....

Heb je betaald met Paypal?
Dan heb je kopersbescherming en kun je binnen de 180 dagen na de betaling een geschil openen.Je communiceert dan met de verkoper via Paypal.
Zo kun je bv. tot een overeenkomst komen met de verkoper.
Indien niet dan kun je het geschil escaleren tot een claim.
Een claim biedt PayPal de mogelijkheid om de kwestie te onderzoeken en tot een beslissing te komen.

Groeten, Armand

(Heb het 1 keer meegemaakt met een aankoop en het geld werd toen overgemaakt op mijn Paypal rekening)

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 20-01-2023, 17:17 (455 dagen geleden) @ Armand

Ik heb geen Paypal , ik heb het bedrag rechtstreeks overgeschreven op rekening van de verkoper.

Mvg
Frans,

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 20-01-2023, 17:26 (455 dagen geleden) @ Maurice

[image]
[image]

Ik wilde toch nog niets aan het lot over laten en laatste twee opties nog proberen.
Namelijk de buis volledig demagnetiseren en de graphit laag her spuiten.

Maar helaas het resultaat blijft het zelfde , dus dat wordt uitkijken naar een andere buis.

Mvg
Frans,

HP182T

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-01-2023, 20:42 (455 dagen geleden) @ Frans

Voorlopig ieder geval iets van beeld, is dan wel krom
maar is denk ik wel om heen te werken.

Voorlopig dan.

HP182T

door Frans @, Bredene, België, 21-01-2023, 09:42 (454 dagen geleden) @ Maurice

Dan toch nog wat goed nieuws om af te sluiten , de verkoper is bereid om terug te betalen.

Voorlopig zal ik extern werken met de plug-in (HP8558B) en aansluiten op een scoop.

Allen bedankt voor hulp en meedenken.

Mvg
Frans,

HP182T

door Hugo Sneyers ⌂ @, Tongeren, België, 21-01-2023, 11:43 (454 dagen geleden) @ Frans

Fijn dat er nog eerlijke verkopers zijn :)

powered by my little forum