Videoprobleempjes (Gezocht)

door doktordirk @, Noordbeemster, 16-02-2023, 18:02 (434 dagen geleden)

Ben al weer een tijdje bezig V2000 recorders nieuw leven in te blazen, maar dat is soms nog niet zo eenvoudig door gebrek aan kennis of onderdelen.
Voor een type VR2334 of VR2340 ben ik op zoek naar een printplaat A630.
Hier zit de sturing van alle motoren op.
Het ic 8049AH is hier waarschijnlijk de boosdoener, enkele commando's oa. eject worden niet door gegeven.
Hierbij een afbeelding.
[image]
Voor een type 2424 zoek ik nog een printje in dikke filmtechniek.[image]
Voor een toestel wat al jaren niet meer gebruikt werd kwam er na wat schoonmaak en poetswerk een verrassend mooi beeld uit.
Alleen na een minuut of vijf werd het beeld steeds donkerder.
De helderheidsinformatie is afwezig, zowaar een reserve gevonden (sloop print)en zowaar weer licht!
Dit duurde alleen iets korter.
Alle spanningen kloppen volgens schema, en als je pen 10 met pen 2 of 4 met een c'tje verbindt komt er weer wat licht in , maar dat is natuurlijk geen goede oplossing.
Onder een van die zwarte druppels zal er wel wat mis gaan.
Als niemand zo iets heeft ga ik zelf wat proberen met een TDA3770 en Tda3780, ik zou er niet van opkijken als die onder deze druppels verscholen zitten.
Volgens de docu is dit 4822 214 30602 en op het plaatje zelf staat 3112 207 11983.
Waarom deze nummers verschillen zal Maarten wel kunnen uitleggen, maar ik vind het wel verwarrend.

Dirk.

Videoprobleempjes

door doktordirk @, Noordbeemster, 09-03-2023, 20:34 (413 dagen geleden) @ doktordirk

Het video probleem lijkt opgelost (voorlopig?).
Ik was bezig een schema op te tekenen om zelf iets te bouwen als module, maar kwam een paar signalen tegen die ik zo niet kon herleiden naar de gebruikte ic's.
Toen ik tijdens meten/testen een c op de module aanraakte was er plotseling weer licht.
De desbetreffende c is nu met een weerstand met aarde verbonden, en dit lijkt de oplossing te zijn.
Zal wel niet zo horen, maar ja als het werkt en er loopt niets heet laat ik het maar zo.
Wel vreemd dat de vervangen module na enige tijd dezelfde fout vertoonde.
Ik zal deze eens in een proefopstelling uitproberen en kijken wat er nu mis gaat.
[image]

Het weerstandje is geplaatst aan de linker kant van de brede ceramische c, waar die op aangesloten zit is helaas niet te zien , waarschijnlijk richting de linkse zwarte druppel.
De helderheids informatie komt binnen op pen 10, maar is dan niet meer terug te vinden op pen 2 of 4.
De kleur informate op pen 1 is er wel op pen 2, daartussenin gaat het dus mis maar met een weerstandje opgelost.

powered by my little forum