Voortgang forumonderhoud buizenforum (NFOR) (Algemeen)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 00:33 (421 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 25-02-2023, 13:07

Hier volgen op gezette momenten korte updates van het werk aan het buurforum.

Forumbeheerforum

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 00:39 (421 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Forumbeheer, 24-02-2023, 17:34

Dit is als eerste uit de lucht gehaald en dient om diverse stappen te testen.

Opheffen en samenvoegen archiefforum 2008 t/m 2017

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 00:43 (421 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hiervoor zijn zowel het hoofdforum als het archiefforum uit de lucht.

Het hoofdforum wordt later vannacht weer ingeschakeld en is dan weer gewoon te gebruiken tot vrijdag in de loop van de dag.

Het archiefforum zal bij het slagen van de operatie permanent uit de lucht blijven.

Samenvoegen geslaagd

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 02:48 (421 dagen geleden) @ Forumbeheer

Zo te zien zijn alle berichten vanaf 2008 weer op normale wijze via het forum toegankelijk. Vanaf 2010 inclusief plaatjes.

Tot in de loop van de dag is het forum weer open. Daarna volgt de volgende stap.

Samenvoegen geslaagd

door Otto @, Drenthe, 24-02-2023, 16:33 (420 dagen geleden) @ Forumbeheer

Zo te zien zijn alle berichten vanaf 2008 weer op normale wijze via het forum toegankelijk. Vanaf 2010 inclusief plaatjes.

Mooi gedaan, Maarten.

Toch even in mijn herinneringen gegraven. De reden dat ik het moest splitsen, was dat het forum heel traag begon te worden. Verder kreeg ik regelmatig van de provider te horen dat het data-quotum overschreden was. Het forum werd dan afgeschakeld. Nou zal dat data-quotum voor jou geen issue zijn, maar de snelheid misschien wel. Ik meen namelijk te constateren dat het laden van een pagina nu iets langer duurde dan "vroeger". Gelukkig nog prima werkbaar, maar even opletten als het aantal bijdrages verder groeit. Misschien ben ik sowieso wat voorbarig, en ligt het aan de tijd van de dag.

Succes met de verdere updates,
Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Buizenforum gesloten voor volgende stappen

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 16:39 (420 dagen geleden) @ Forumbeheer

[ Geen tekst ]

Buizenforum en Forumbeheerforum weer open

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 24-02-2023, 22:25 (420 dagen geleden) @ Forumbeheer
Gewijzigd door Forumbeheer, 24-02-2023, 22:29

Ik heb de ambities wat moeten bijstellen, maar het belangrijkste doel is gehaald: het mailverkeer via het envelopje zou nu een stuk betrouwbaarder moeten zijn.

De oorspronkelijke planning was om een omschakeling naar een hogere PHP versie te maken, voorafgaand aan de upgrade van de forumsoftware. De omschakeling naar een hogere PHP versie bleek echter niet volledig betrouwbaar, zodat er eerst nog wat upgrades op serverniveau moeten plaatsvinden. Samen met het handmatig bewerken van de forumsoftware zou dit buiten het bestek van de geplande uitlooptijd vallen.

In plaats daarvan heb ik een kleinere upgrade van de forumsoftware uitgetest en weer teruggerold. Wel heb ik handmatig aanpassingen gemaakt in de code achter het envelopje. De belangrijkste verandering is nu dat via het envelopje verzonden mail het forum als afzender gebruikt en de versturende deelnemer in het "Reply to: " adres opneemt. Hierdoor kan het hooguit nog eens voorkomen dat mail in de spambox terecht komt, maar hij zou niet meer botweg weggegooid moeten worden.

De handelingen voor de uitgestelde upgrades ga ik op de achtergrond verder voorbereiden, maar voorlopig verwacht ik even geen grote onderbrekingen in de bereikbaarheid van het forum.

powered by my little forum