Fraaie dronevlucht door NBC studio's (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-03-2023, 13:21 (390 dagen geleden)

Een heel complex denk ik. Ik ben wel eens met de studio opendagen in Hilversum op bezoek maar dat verbleekt hierbij zeg maarja, is ook geen vergelijk.

KLIK

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Fraaie dronevlucht door NBC studio's

door ruudam @, Utrecht, 04-03-2023, 19:39 (390 dagen geleden) @ Hans van Kampen

helaas Smoelenboek.

Ik was in de NBC studioos in NYC in 1968.
Kleuren Camera's moesten een half uur opwarmen voordat ze het goed deden

Fraaie dronevlucht door NBC studio's

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-03-2023, 20:28 (390 dagen geleden) @ ruudam
Gewijzigd door Hans van Kampen, 04-03-2023, 21:00

Ik geloof dat de LDK3 van PHILIPS destijds minimaal 1 uur moest opwarmen eer dat de technische man hem kon afregelen, de camera was voorzien van 3 plumbicon opneem buizen.

Bij ondermeer het Rotterdams radio/tv museum hebben ze er eentje zonder randapparatuur zoals de CCU dus geen beeld:-(

In de Mercedes truck die behoorde bij trein 9 van de NOS (de regiewagen) hebben ze er eentje werkende en die zijn ze aan het herinrichten helaas niet meer met de originele apparatuur wat destijds er uit is gesloopt en vernietigd:-(

Alles over trein 9

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Fraaie dronevlucht door NBC studio's

door Marinus J @, 05-03-2023, 14:42 (389 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans , in Rotterdam is volgens mij geen LDK 3 kop meer aanwezig.
Uit die camera kwam vele jaren geleden ook nog beeld niet geheel volgens spec's .
Heb daar ook nog aan meegewerkt met nog diverse bekenden die allemaal nog service aan LDK 3's gedaan hebben.
Spullen zijn voor zover ik weet naar beeld en geluid gegaan. In trein 9 hebben zowel camera's van Fernsehen als van Philips gezeten. De Duitse waren de originele.
Vertel er binnenkort wel meer over bij een bakje koffie en de HK 466.

Gr. René

Fraaie dronevlucht door NBC studio's

door Hans van Kampen @, Voorhout, 05-03-2023, 16:52 (389 dagen geleden) @ Marinus J

Ik heb je een PM gestuurd René, ik was even van honk.

Aha, dus die LDK3 is daar niet meer, ik dacht dat ie in depot zou staan want die zou ik niet weg doen als TV museum zijnde.

Ik heb er nog een plaatje van gemaakt november 2016.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

powered by my little forum