BT onvanger board (Gezocht)

door Frans @, Bredene, België, 07-03-2023, 16:29 (415 dagen geleden)

Hallo,

Waar vind je een Bluetooth ontvanger board met automatische AF overschakelen bij het maken van een
verbinding met de BT ontvanger en terug overschakelen bij het verbreken van de verbinding.

Mag geen bedien toetsen bevatten (wordt ingebouwd) , moet opstarten met de voeding spanning en in radio modus staan tot een BT verbinding gemaakt wordt om muziek te kunnen afspelen.

Op internet worden genoeg BT ontvangers aangeboden maar met AF overschakeling heb ik nog geen geschikte gevonden.

Mvg
Frans,

BT onvanger board

door ewoud @, Amstelveen, 07-03-2023, 22:56 (415 dagen geleden) @ Frans

Hallo Frans,

Als het, wat je zou willen hebben, niet te vinden is kan je misschien mbv een relaiscontact (moment) het "BT verbindingsknopje" kunnen bedienen. Dan komt de verbinding zonder handbediening ook wel tot stand.

met vriendelijke groet,
Ewoud

BT onvanger board

door Frans @, Bredene, België, 08-03-2023, 09:53 (415 dagen geleden) @ ewoud

[image]

Hallo Ewoud,

Ik heb er eentje liggen maar daar zijn geen verbindingsknopjes aan (zie foto)en een uitgang
om een relais aan te sturen is er niet.

Deze dat ik zoek mag geen bedienknopjes hebben , is bedoeld om in te bouwen en is niet meer
bereikbaar voor bediening.

Mvg
Frans,

BT onvanger board

door jeroen @, 08-03-2023, 21:44 (414 dagen geleden) @ Frans

Frans,

Is er geen ledje die gebruikt kan worden om eventueel een relais of iets anders aan te sturen?
Ander alternatief is om zelf iets te maken met een ESP32. Er lijkt een library te zijn om bluetooth audio stream via de interne DAC naar buiten te brengen. Code kan wellicht aangepast worden om een signaal naar buiten te brengen als er audio aan het spelen is of als er een bluetooth verbinding is.

Jeroen

BT onvanger board

door Frans @, Bredene, België, 09-03-2023, 14:07 (413 dagen geleden) @ jeroen

Hallo Jeroen,

Daar had ik ook al aan gedacht , een ledje is aanwezig maar in standby (dus wachtend op verbinding)
brand het ledje continu maar tijdens streaming begint het led te pinken.

Dus dat signaal is niet rechtstreeks bruikbaar.

Mvg
Frans

BT onvanger board

door Jeroen Visser @, Eindhoven, 10-03-2023, 09:12 (413 dagen geleden) @ Frans

Hallo Frans, dan is het wel bruikbaar. Je zou achter het ledje (direct of via een fotocelletje) een 555 kunnen hangen die een 2-polig (stereo) omschakel-relais aan stuurt. het knippersignaal retriggert dan de 555 zodat hij aan blijft. stopt het knipperen dan valt het relais af.

BT onvanger board

door Frans @, Bredene, België, 10-03-2023, 20:11 (412 dagen geleden) @ Jeroen Visser

Oké Jeroen dat is een experimentje waard

Mvg
Frans,

BT onvanger board

door jeroen @, 21-03-2023, 21:20 (401 dagen geleden) @ Frans

Dag Frans,

Ik weet niet als je al verder geraakt bent? Ik heb deze avond wat tijd gevonden om eens te spelen met ESP32 en de bluetooth library. Ik kan verbinding maken met met mijn gsm via bluetooth en muziek afspelen. De interne DAC zou wel vervangen moeten worden door een externe DAC.
Heb de code zo aangepast dat ik een ledje kan laten branden als er bluetooth verbinding is. Hiermee zou dus eventueel een CD4053B als audio MUX aangestuurd kunnen worden.
Het is maar een idee.

Jeroen

BT onvanger board

door Bart vdC @, 13-03-2023, 16:23 (409 dagen geleden) @ Frans

Een wel vaker toegepaste truc is het gebruik van een microcontroller die door het onderbreken van de voedingsspanning en het weer aanbieden van de voedingsspanning tussen verschillende modi kan schakelen.
Ik heb dit toegepast bij mijn oude AM/FM autoradio. Door aan/uitzetten kan ik schakelen tussen originele radio en BT ontvager. De AM/FM autoradio heeft een DIN aansluiting met het onversterkte radio AF uit signaal, voeding uit, ground, audio in. In een apart kastje zit dan een Arduino met een Banggood BT ontvangertje, wat relaitjes en dergelijke om te schkelen tussen de twee audio bronnen die dan weer aangeboden wordt aan de autoradio eindversterker.

powered by my little forum