Oude tv aansluiten (Algemeen)

door Richardhoogkamer @, 20-03-2023, 01:30 (395 dagen geleden)

Hoe sluit ik een Philips ktv k7 1974
Aan op mij huidige kpn aansluiting?

Oude tv aansluiten

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-03-2023, 08:43 (395 dagen geleden) @ Richardhoogkamer

Via zogenaamde RF Modulator.

Dat is Video/audio in en dan komt er antenne signaal uit welke
je op een van de kanaalvoorkeuze zender instelt.


RF Modulator
zoek daar maar op.

Vergeet niet antenne aanpas doosje.
75 Ohm -300 Ohm antenne aanpas

Oude tv aansluiten

door ruudam @, Utrecht, 20-03-2023, 13:53 (394 dagen geleden) @ Maurice

En die modulator sluit je aan via de video en audio uitgang (scart?) van de modem/tuner.

Oude tv aansluiten

door Hans van Kampen @, Voorhout, 20-03-2023, 18:21 (394 dagen geleden) @ ruudam

Ter aanvulling zal het waarschijnlijk wel digitale tv signaal van de KPN eerst via een kastje moeten die je in kringloopwinkels wel vind met een antenne ingang en scart uitgang en daarbij zit ook RCA de bekende gele witte en rode tulp aansluiting. In dat kastje moet veelal ook de smartcard van de provider, let wel, die kastjes zijn dacht ik per provider verschillend.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Oude tv aansluiten

door Goldline @, Oranjedorp, 20-03-2023, 19:13 (394 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans ,wat jij omschrijft is een Ziggo kabelkastje,
TS heeft KPN tv via telefoonkabel. geen coax :-)

--
Cees PA1DBA

Oude tv aansluiten

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-03-2023, 20:26 (394 dagen geleden) @ Hans van Kampen

KPN gebruikt IPTV ontvangers. Die zit standaard bij je abonnement. In theorie zou er vrije keuze mogelijk moeten zijn, maar ik denk niet dat je daar op mag rekenen.

In geval van glasvezel in principe hetzelfde verhaal, maar op sommige locaties komt daar ook DVB-C uit. Dan kan je wel een "kastje" gebruiken.

Oude tv aansluiten

door Peter1952 @, Almere, 20-03-2023, 20:36 (394 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Peter1952, 20-03-2023, 20:40

Een KPN kastje heeft - net als Ziggo - naast een HDMI uitgang ook een Scart aansluiting. Daarop kun je een modulator aansluiten. Wel een type nemen dat ook VHF kan uitzenden als je t.v. geen UHF heeft.
De antenne uitgang van je modulator sluit je aan op de t.v. en die stem je af op het uitgangssignaal van je modulator.

Als modulator kun je ook een oude video recorder gebruiken, je verbindt dan de Scart uitgang van de KPN ontvanger met de Scart ingang van de video recorder en stemt de t.v. af op de uitgangsfrequentie van de video recorder.

Groeten,
Peter

Oude tv aansluiten

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 20-03-2023, 21:59 (394 dagen geleden) @ Peter1952

Videorecorders hebben een nadeel dat ze paar minuten je signaal doorgeeft
En dan uitschakelt alleen weekt als je een band oo opnemen zet
Of zo’n oudbakbaast met mechaniche afstemming
Geeft een paar tientjes uit en je hebt een vhf uhf modulator met HDM
Dit kan op kpn ip tv dvd speler bluray en nog de composiet aansluiting
[image]
Grt René

Oude tv aansluiten

door robot797 @, Rijssen, 20-03-2023, 22:05 (394 dagen geleden) @ RenéDaemen

https://www.ebay.com/itm/295526336804

deze is ook een optie

--
Groeten Peter Veldman

Oude tv aansluiten

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 21-03-2023, 09:01 (394 dagen geleden) @ robot797

Peter,
De modulator die ik liet zien kan ook VHF aan
Dus voor de oude toestellen ook bruikbaar
Zeker als men misschien besluit een oud tv toestel met VHF wil opknappen en gebruiken
Het signaal kun je regelen als mede het geluids volume.
Sommige modulators voeren te zacht geluid uit dat je volume van tv bijna open moet zetten.
Deze modulator bezit ik ook en voldoet prima breed inzetbaar.
Grt René

Oude tv aansluiten

door ruudam @, Utrecht, 21-03-2023, 22:58 (393 dagen geleden) @ RenéDaemen

Lang niet alle VCR schakelden uit bij niet opnemen. Philips 2000 wel.

Oude tv aansluiten

door soundman2 @, Wouw, 22-03-2023, 07:28 (393 dagen geleden) @ RenéDaemen
Gewijzigd door soundman2, 22-03-2023, 07:52

Videorecorders hebben een nadeel dat ze paar minuten je signaal doorgeeft
En dan uitschakelt alleen weekt als je een band oo opnemen zet
Of zo’n oudbakbaast met mechaniche afstemming.


Dat zelf naar standby schakelen als de recorder stil stond was alleen een "feature" bij Philips recorders en niemand weet waarom.
Vanaf de eerste Japanse videos, zoals JVC etc was die functie niet aanwezig en kon je die gewoon als tuner gebruiken. Die recorders hadden ook al meer voorkeur zendertoetsen aan boord als de meeste tv's en dat was beneden de rivieren best fijn met de ontvangstmogelijkheid van zes zenders.
Pas veel later verkocht Philips die mogelijkheid als een pre op hun recorders, al moest je dan wel weten hoe je die in moest stellen.

Een paar maal komt hier SCART nog voorbij, maar ik heb van HUMAX nog een aantal decoders die het MP4 signaal van Ziggo kunnen decoderen, en die hebben al geen scart meer. De oudere versie die MPEG2 kan decoderen nog wel. Die omschakeling heeft best veel tv kijkers gedupeerd, omdat de tv toestellen met MPG2 ineens niet meer zonder kastje konden werken.

Oude tv aansluiten

door ruudam @, Utrecht, 22-03-2023, 22:04 (392 dagen geleden) @ soundman2

Ik heb Humax tuners die juist alleen nog HDTV kunnne ontvangen. Zenders in SD (MPEG 2?) worden niet gezien

Oude tv aansluiten

door ruudam @, Utrecht, 21-03-2023, 22:59 (393 dagen geleden) @ Peter1952

Ging volgens OP om K7, en die heeft UHF.

Oude tv aansluiten

door ruudam @, Utrecht, 21-03-2023, 23:00 (393 dagen geleden) @ Richardhoogkamer

K7 is wel wat ouder dan 1974. Toen was het al K9.
K7 stond in 1968 in de winkel weet ik nog.

powered by my little forum