Vieze nicotinebak (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 30-04-2023, 15:33 (355 dagen geleden)

Ik kocht gisteren op een vlooienmarkt in Arnhem een PHILIPS tv, radio, cassettespeler combi in de vorm van een zwarte kubus maar ik wist dat er werk aan zat zoals het gebroken afstemkoord van de radio en een grondige schoonmaakbeurt.

Ik zou de hele zaak wel in een bad willen dompelen maar zo simpel is het niet. Heeft iemand zo’n klevende nicotinebak al eens schoon gemaakt?

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Vieze nicotinebak

door Hans van Kampen @, Voorhout, 30-04-2023, 17:36 (355 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Heb het toestel helemaal uit elkaar gehaald en alle kunststof met Mr. Muscle ingespoten vervolgens met kwast inwrijven en laten liggen. Na een uur onder de tuinsproeier en laten drogen. Knapt er enorm van op zeg.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Vieze nicotinebak

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 30-04-2023, 21:27 (355 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Heel goed Hans, in Mr Frutsel zit hexyloxyethanol.
Dus wel je handen wassen, anders word je misschien toch nog ziek.
(Maar je kunt dan altijd nog de schuld aan die nicotine geven.)
Ieder zijn mening maar reageer omdat je het woord "Vieze nicotinebak" gebruikt.
Wat ik erg vies vind is een radio die onder het keuken/frituur vet zit.
Zo, nu eerst een vers pijpje stoppen, de vorige had een "burn-out".
Groet, Ben

Vieze nicotinebak

door Roland Huisman @, Zwolle, 02-05-2023, 16:52 (353 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Heb het toestel helemaal uit elkaar gehaald en alle kunststof met Mr. Muscle ingespoten vervolgens met kwast inwrijven en laten liggen. Na een uur onder de tuinsproeier en laten drogen. Knapt er enorm van op zeg.

Ik geloof er niets van... Ik wil foto's zien! :-P :-D :-D :-D

Vieze nicotinebak

door Hans van Kampen @, Voorhout, 02-05-2023, 17:00 (353 dagen geleden) @ Roland Huisman

Dit is hem geworden Roland.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Vieze nicotinebak

door Roland Huisman @, Zwolle, 02-05-2023, 17:04 (353 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Keurig! :||:

Vieze nicotinebak

door Julius ⌂ @, Dronten, 01-05-2023, 12:41 (354 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Tegenwoordig is alles "nicotine'.

Juul (geen roker)

Vieze nicotinebak

door Martina @, 01-05-2023, 20:39 (354 dagen geleden) @ Julius
Gewijzigd door Martina, 01-05-2023, 21:02

Tegenwoordig is alles "nicotine'.

Juul (geen roker)

Alles is nicotine, door die niet-rokers (ben inmiddels ook geen roker meer,) ...ghegheghe....

https://www.youtube.com/results?search_query=rokersfeestje+harrie+jekkers

Vieze nicotinebak

door eric-radio @, Arnhem, 01-05-2023, 19:29 (354 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hallo Hans,

Als de afstemcondensator in de tuner nat wordt en er vocht tussen de dunne plastic isolatie en de metalen platen komt gaat deze vast zitten en krijg je nooit meer goed.

Spreek uit ervaring.... :)

--
(Who is General Failure, and why is he reading my hard-disk?)

Vieze nicotinebak

door Hans van Kampen @, Voorhout, 01-05-2023, 19:42 (354 dagen geleden) @ eric-radio

Ik heb de combi geheel gedemonteerd en ALLEEN de kunststofdelen in bad gedaan Eric en NIET de printen dus spoelen, trimmers, en alles op de printen zijn niet nat geworden.

De printen zijn alleen maar met een vochtig kwastje behandeld zonder dat vitale onderdelen nat werden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Vieze nicotinebak

door Hersteller @, Haarlem, 01-05-2023, 19:59 (354 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Is het de teer en/of de nicotine die de aanslag veroorzaakt? Nicotine is oplosbaar in water, teer in alcohol.

Vieze nicotinebak

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 02-05-2023, 19:24 (353 dagen geleden) @ Hersteller

Ik ga uit van 99% teer.

powered by my little forum