HP smarttankprinter 7605 valt soms in te diepe slaap (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 22-04-2026, 20:08 (18 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 22-04-2026, 20:23

Ik heb een HP smarttankprinter 7605 met een bedrade netwerk aansluiting. Van tijd tot tijd, als ik wat wil printen krijg ik de melding "printer offline" .
Die toestand kan ik alleen herstellen door de netspanning even weg te nemen. Met mijn vorige HP printers (Business inkjet en LJ4) heb ik daar nimmer last van gehad, ongeacht of de aangesloten PC's aan of uit staan.
De oplossingen die HP geeft gaan ook niet werken of zijn onhandig (netstroomsteker even loshalen}
Weet iemand hoe het werkt?

HP smarttankprinter 7605 valt soms in te diepe slaap

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 22-04-2026, 21:18 (18 dagen geleden) @ soundman2

Ping op dat moment eens dat ding.

Ik denk dat je computer adres moet vast zetten?.

Lijkt me een netwerk probleem eerst.
Na uitzetten meldt printer zich aan en krijgt nieuw netwerk adres.

Of anders om dat je printer dus niet activiteit op netwerk ziet en aan gaat.
Dat zou inderdaad je printer zelf zijn.
Software bug of zo.

door Onno-I @, 25-04-2026, 10:01 (16 dagen geleden) @ Maurice

Voorbordurend op de suggestie van Maurice:
Mijn HP printer heeft een vast adres (ingesteld in de DHCP server van het kabelmodem).
Dat heb ik gedaan om niet afhankelijk te zijn van WIndows protocollen of HP software voor ontdekking van het device.

Ik kan hem dan vinden, en mijn printerdriver ook.
Waarom ik hem zelf wil vinden... Hij heeft een webGUI voor instellingen én voor scannen.

door Franks @, 24-04-2026, 21:34 (16 dagen geleden) @ soundman2

Maak je gebruik van de HP Smart app op je pc? Want daarin kun je nog wat instellingen bekijken mbt energiebesparings opties (na een bepaalde tijd stroom besparen en/of na een bepaalde tijd uitschakelen). ik heb zelf een 7603 maar verwacht dat de 7605 op dezelfde manier in te stellen is.

door soundman2 @, Wouw, 24-04-2026, 22:29 (16 dagen geleden) @ Franks

Ik heb het niet zo begrepen op eisen van HP.
Om te scannen moet ik een account aanmaken bij HP. Ik vind dat een grote inbreuk op de privacy. Het gaat HP helemaal niets aan wat ik op de scanner leg....
Voor dt probleem heb in nu wel een oplossing. Nu nog hoe maak ik de printer wakker....

door Franks @, 26-04-2026, 12:31 (15 dagen geleden) @ soundman2

Ik ook niet, maar je kunt naar de ingebouwde webserver browsen. Mocht je het ip adres en/of pincode niet weten, dan even een printerinformatierapport uitprinten.
daarna kun je naar instellingen en energiebeheer; daar even kijken hoe eea is ingesteld