batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg (Algemeen)

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 20-05-2026, 17:11 (26 dagen geleden)

Werd deze week weer eens herinnerd aan een voorval van járen geleden.
Had aan een goede kennis een nieuwe KTV geleverd en na een maand al de
eerste klacht dat de afst.bed. niet meer werkte.
Had voor controle een apparaatje ontwikkeld waarmee het uitgezonden
signaal hoor-en zichtbaar gemaakt kan worden d.m.v een l.s.p en led
Het bleek dat de batterijen,welke nieuw erbij zijn al leeg waren.
De a.b gecontroleerd met n.w batt.en het stroomverbruik gecontroleerd.
Dit was normaal. dus n.w batterijen er in en konden ze weer verder.
Na ongeveer een maand weer de zelfde klacht.Bleek bij controle dat er
andere batterijen in zaten dan die ik er in gezet had.Ze wisten niet
hoe dit kon en bij navraag aan de kinderen bleek zoonlief ze dus al
twee keer had verwisseld met de lege batterijen uit z'n walkman. :-(
Zijn er meer Forummers die zoiets ook meegemaakt hebben?
Is wel eens aardig om dat hier te laten weten dacht ik.
--grt van --An3s--

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door Peter1952 @, Almere, 20-05-2026, 18:01 (26 dagen geleden) @ Andries van Dekken.

Een soortgelijk geval heb ik eens op mijn werk meegemaakt. We verkochten MagLite staaflantaarns met accu.
Van alle staaflantaarns werd het serienummer van zowel de lantaarn als de accu geregisteerd.
Een klant claimde tot twee keer vlak na elkaar garantie op de accu.
Bij de tweede keer werd het serienummer van de accu nagelopen. Dit bleek van een oude accu te zijn.
De klant had dus een oude, rotte accu in de bijna nieuwe staaflantaarn geplaatst en garantie geclaimd.
De klant is daarover op de vingers getikt.
De klant droeg een blauwe pet…….

Groeten,
Peter

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 21-05-2026, 14:01 (25 dagen geleden) @ Peter1952

Ook bij mensen met deze kleur pet op zit er zeker kaf onder het koren.
Nu je dit schrijft komt er bij mij weer iets boven van ook járen terug.
In de rtv werkplaats hadden we altijd de meest defect rakende K9 modules
op voorraad.Een onderhoudsmonteur van een plaatselijk bejaardenhuis
probeerde ook wel eens een KTV te repareren.Hij kwam dan met een,volgens
hem,defekte module en vroeg of ie deze "even mocht lenen"om te proberen
of het werkelijk zo was.Hem werd dan de bewuste module meegegeven en dan
een tijdje later bracht ie 'm terug met vermelding deze is het niet.
Later kwamen we er achter dat ie dit diverse keren geflikt had omdat in
diverse doosjes wel de nieuwe behuizingen zaten maar de onderdelenprint
was oud.Toen deze persoon er op aan werd gesproken liep ie kwaad weg en
waren we tegelijk verlost van z'n dubieuze praktijken.
vr grt --An3s--

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 21-05-2026, 16:18 (25 dagen geleden) @ Peter1952

De klant droeg een blauwe pet…….

Verbazend dat die dan wel zo'n MagLite had gekocht, die hadden ze destijds genoeg...;-)
m.vr.gr.
Anton van den Oever

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door maarten van dijk @, 22-05-2026, 11:49 (24 dagen geleden) @ Andries van Dekken.

Jaren geleden een Philips K12 gerepareerd.Weer terug bij de klant kregen we de klacht gaat in eens uit, en plotseling op een andere zender.Door toeval ligt de Afst. bed. op tafel gericht naar de TV, zie ik het lampje aan de voorkant knipperen;dan gaat er een licht op. de afst.bed. die een eigen leven is gaan leiden....:-|

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door ruudam @, Utrecht, 23-05-2026, 21:03 (23 dagen geleden) @ maarten van dijk

En meestal deden ze dat omdat ze de nodige drank hadden ingenomen, die zorgde voor allerlei valse verbindingen.

batterijen in Ph.afst.bed.snel leeg

door Goldline @, Oranjedorp, 23-05-2026, 22:53 (23 dagen geleden) @ ruudam
Gewijzigd door Goldline, 23-05-2026, 22:56

Bij b&O kregen we veel afstandsbedieningen die de gebruikers hele avonden krampachtig vasthielden.
En daardoor ook een eigen leven gingen lijden.
Het advies was dan aan de klant om de afstandsbediening maar even in een afgesloten lade te leggen.
Gevolg rubbermatjes vol met zweet, en verzilverde "klikkertjes" aangetast , bij de latere beo4 was het al niet beter, de opgedampte koolstof aangetast tussen 2 folies.
De aluminium kastjes en rubbertoetsenmatjes gingen in de afwas met Dubro en waren soms te vies om aan te pakken.
Het zelfde met dect telefoonhorentjes (Beocom 6000)

--
Cees PA1DBA

powered by my little forum