Weerstanden (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-11-2012, 21:15 (4191 dagen geleden) @ Doeve

Ik heb ze ook niet kunnen vinden. Aan de cijfers 4822 te zien gaat het in elk geval om serviceonderdelen voor consumentenelectronica ruwweg uit de periode 1966 tot 2001. Zoeken in servicedocumentaties zal dus vrijwel zeker uitkomst bieden, alleen om die allemaal te gaan doorbladeren zal niemand zien zitten... Aswo kent de codes ook niet. Dat beperkt de periode waarschijnlijk nog wat, want zo tegen 2001 werd alles al door Aswo in het systeem opgenomen denk ik.

Voordat oude servicedocumentaties machinezoekbaar zijn zal er nog heel wat water door de Dommel stromen. Tot nu toe voer ik alle 12NC's die hier of daar buiten de context van reeds aanwezige documentatie langskomen handmatig in als mijn pet ernaar staat. Aan documentatie doe ik voorlopig niets handmatigs, daar moet eerst een goed werkende automatisering voor ontwikkeld worden (ligt alweer even stil).

Voor het meten van de weerstandswaarde (als deze te laag is voor een normale ohmmeter) zou je een ESR-meter kunnen gebruiken. Om de gedachten te bepalen kan een foto van de weerstandjes misschien ook van pas komen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum