Probleem met flashplayer (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-10-2013, 11:10 (3856 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-10-2013, 11:18

Een installer van een oudere Flash-versie proberen te vinden en die eroverheen proberen te installeren? Je had onderscheid tussen Flash-activeX voor IE en Flash-others voor Opera, Firefox, etc. Risico is dat er in de oude versie weer andere onopgeloste kwetsbaarheden zitten, dus ik zou er niet mee surfen (*).

Ik denk dat je op een Windows 2000 machine eigenlijk geluk hebt dat je de meeste software die je nodig had tot nu toe nog kon draaien. Zoiets werkt het best voor wat actueel was toen de supportperiode eindigde. Het 1 jaar nieuwere en opzich technisch sterk verwante Windows XP is nog tot April 2014 in support, maar 2000 is dat al een paar jaar niet meer.

(*) Flash zou ik ueberhaupt vermijden, het is bepaald geen fraai stukje software (Apple wilde het niet voor niets van zijn telefoons weren) en wordt steeds minder nodig gelukkig.

P.S. Ik heb ook ervaring met lang doorgebruiken van Windows 3.11 en 95/98. 2000 heb ik daardoor juist overgeslagen. Als de installatie op een gegeven moment krakend inelkaarstortte was dat aanleiding om over te stappen naar iets nieuwers. Op dit moment twijfel ik nog wat ik preventief met XP ga doen, ergens volgend jaar. 7 erop of toch Linux (Debian of Ubuntu) met eventueel Wine voor de Windowsprogramma's. Zeker als je de hardware niet opwaardeert of vernieuwt is Linux verreweg de verstandigste keuze.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum