1-0 (Toestel of techniek)

door John Hupse † @, Schoonhoven, 03-04-2010, 18:28 (5155 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Matthias,

ik gebruik dit toestel al sinds 1982 en heb dezelfde problemen gehad met de lade. Dat ligt bij mijn toestel aan een haperende vergrendelpal, en is dus mechanisch van aard.

De Sony speelt inderdaad veel zelf-gebrande CD's probleemloos af, maar niet alles. Dat valt ook niet te verwachten, deze standaard bestond nog niet in 1982. Omdat er slechts 1 DA converter in zit zijn er wat minieme problemen met het middenkanaal wanneer je Dolby opnames afspeelt. Dat komt door het tijdverschil (circa 11 us) tussen het L en het R kanaal.

De 16 bits Sony D/A chip lijkt op het eerste gezicht in het voordeel t.o.v. de 14 bitter van Philips. Philips gebruikte echter een "oversampling" truck, waardoor de prestaties van de CD100 op papier net iets boven het niveau van de CDP101 komen te liggen. De 14-bits D/A van Philips was goedkoper te maken dan de 16-bitter van Sony, vandaar dat Sony slechts 1 D/A gebruikte die in multiplex bedrijf werkt.

Ik heb indertijd gekozen voor de Sony omdat dit een voorlader is, qua geluid maakt het weinig uit.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum