Schema L6x38T (Toestel of techniek)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 26-05-2017, 11:47 (2590 dagen geleden) @ henk1957

Ik heb deze radio gekocht. Ziet er als nieuw uit. Geluid is echter zacht.
Kan zijn dat dit aan de batterijen ligt maar dat betwijfel ik. Nu wil ik een 9 volt adapter aansluiten. Weet iemand wat de plus of min op de achterkant van dit toestel? En stel het geluid is ook op de adapter te zacht wie heeft er dan nog advies? Alle hulp welkom waarvoor alvast mijn dank.

Dit klinkt als: ik heb een auto gekocht, maar er zijn problemen met de motor. Nu wil ik er nieuwe banden opleggen, zou dat helpen":-D :-D

Maar zonder gekheid even Henk; de radio heeft een probleem, niet met batterijen of een adapter, maar het toestel is niet in orde. Bij het toestel wat ik had staan heb ik een aantal elco's vervangen die de koppeling tussen de versterker trappen mogelijk maken. Na vervanging hiervan speelt het toestel weer goed. Maar dat is bij het toestel wat ik hier had staan, mogelijk is er in jou radio iets anders aan de hand. Maar toch, ik zou de fout in het toestel zoeken, met name in de koppel condensatoren.

In het (stukje) schema hieronder heb ik deze condensatoren gemarkeerd.

[image]

In veel gevallen zijn deze condensatoren, met name de erg kleine waardes, verdroogd en capaciteitsloos geworden.

Succes!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum