Het A77 mysterie verklaard (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 15-08-2017, 12:30 (2654 dagen geleden) @ Marotick
Gewijzigd door soundman2, 15-08-2017, 13:28

Het lijkt er op dat twee weerstanden in werkelijkheid niet aanwezig zijn, maar dat betwijfel ik.
In het blokschema staan ze wel, maar op de foto's en het overall schema kan ik ze niet terugvinden.
[image]

Als ze er onverhoopt toch inzitten (ik heb een origineel boek en een download van internet, die net iets anders getekend is), dan komt de overspraak, doordat de bron door de weerstanden achter de opnameschakelaars het circuit te hoogohmig maken.
Je kunt het probleem elimineren door de weerstanden zonodig aan te brengen en ze op de top van de opnameregelaars aan te sluiten. De ingangsversterker is zeer laagohmig uit.
Het volume van de monitor is dan niet meer afhankelijk van de opnameregelaars, maar dat is m.i. geen probleem, hoogstens dat je de ingang hoort, terwijl de opnameregelaars dicht staan en er dus feitelijk niets opgenomen wordt. Maar ja een tech gebruikt de VU meters of nabandcontrole. Dan weet hij zeker dat er wat opgenomen wordt.
De weerstanden zijn wel nodig, omdat in de stand MONO de kanalen hard doorverbonden worden bij maimum monitorvolume en zonder weerstanden zou de overspraak dan 100% zijn

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks