24 maart de Revox bij de NVHR (Algemeen)

door Marotick ⌂ @, Huizen, 25-02-2019, 17:34 (1895 dagen geleden) @ Maurice

Ja Maurice de banden, bijna vergeten maar die oude tapes die zijn nogal wisselend. Ik heb vroeger veel opgenomen op Basf banden en die poederde toen al hevig. Toen ik die vorig jaar wilde digitaliseren maakte ik me op voor een koppenschoonmaakbeurt iedere 5 minuten. Ik wist niet wat me overkwam, de banden waren perfect, er kwam niets van af en mijn opnamen van toen klonken alsof ik ze gisteren gemaakt had.
Bij mijn Revox handel krijg ik ook vaak oude banden er bij en ik schat dat zo'n 80 à 90% gewoon nog goed zijn. Ik heb laatst wel een partijtje Agfa banden gekregen en die geven af... aan de backcoated kant. De magnetische kant is redelijk goed maar wel kleine drop-outs die ik wel hoor op de lage snelheid (9,5 cm/sec.) op kwart spoor. Gebruik ik die banden op een half spoor machine dan gaat het goed.
Leuk is dat al die Maxell banden eigenlijk allemaal nog goed zijn, ik ben nog nooit een slechte tegen gekomen.
Maar we zijn niet afhankelijk van de oude tapes er worden nog steeds nieuwe gemaakt en die zijn erg goed. Die zijn voor een schappelijke prijs te koop op een soort van pancake ring die ook zit in een metalen reel. Kwestie van de 3 schroefjes losdraaien de oude lege ring er uit en de nieuwe volle ring er in. Geen gepruts dus.

Jack Marotick


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum