Van de regen in de drup (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 12-05-2019, 11:53 (1804 dagen geleden) @ Marotick

Ik gebruk als filemanager Wincommander, het oude Norton commander. die laat alle files zien (dat is een instelling).

Ik ga die INF file opzoeken. Volgens mij start de scanner ook anders op als vroeger, maar dat weet ik niet meer. Als ik de scanner nu aan zet, beweegt de scannerkop en paar mm heen en terug en zet daarna de lamp aan.
Ik weet het niet meer, maar volgens mij startte de scanner op met een soort testprogje, Daarbij werd de scankop een paar maal een stukje verplaatst met de lamp aan, om vervolgens in slaap te vallen met de lamp uit.
Als de scankop ergens midden in gezet wordt met de hand, gaat hij bij het aanzetten netjes terug naar de beginstand, zet het licht aan, verder niets. Dat alles zonder aangesloten PC.
Hoe altijd hetzelfde punt gevonden wordt is mij nog steeds een raadsel.
Ik heb het www afgestroopt voor een service doc, maar die heb ik nog niet gevonden.
Verwonderlijk dat ik dat door mijn ingreep veroorzaakt heb.........
Overigens begon het met een scan error. Soms een communicatiefout. De scanner was eigenlijk niet meer te gebruiken.
Er zou nog wat met de voeding kunnen zijn, maar om dat na te gaan moet de scanner uit elkaar.
Dan weet ik nog niets over de spanningen die er uit moeten komen.
Ik hoop met een serv. doc wat checks te kunnen doen, voordat ik de scanner verder moet slopen.
Het opstartgedrag was de reden van mijn vraag wie ook zo'n scanner nog heeft.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum