Toch probleem lichtkrant (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-10-2019, 16:24 (1660 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

Er brand geen enkele LED van de 64 op de matrix, niets wordt aangestuurd. Een MAX7219 ic op het breadboard geprikt en alles zorgvuldig bedraad zoals onderstaand schema, echt zorgvuldig. Op het schema staat alleen tussen pin 18 en pin 19 geen weerstandje getekend (pin 18 Iset en pin 19 VCC) maar is wel aanwezig, met de waarde van het weerstandje stel je de helderheid van het display in en daar heb ik ook mee geëxperimenteerd.

[image]

Als ik van onderstaand moduul dat kleine LED matrix displaytje af haal en bedraad het vanuit de headers met breadboard draadjes naar het grote display die op een breadboard is geprikt werkt de zaak PERFECT.

[image]

[image]

Maar als ik de zaak dus na bouw geheel op breadboard met MAX7219 ic zoals schema blijft de zaak zo dood als een pier, ik zal ook eens gaan meten zo links en rechts maar ik blijf het vreemd vinden.

Ik krijg handmatig met voorschakel weerstandje en 5 volt voeding licht uit het display, één ledje, hangt er idd vanaf op welke pootje de + (anode) en - (kathode) zet.

Is het display wel identiek wat aansluitingen betreft was je vraag en het antwoord is neen maar is zorgvuldig aangepast zoals je op een van bovenstaande foto’s kan zien want met moduul werkt het zoals eerder vermeld perfect.

Dank zover Maurice, ik zit momenteel in het zonnige Napels (vervelend:-D ) en als ik thuis kom ga ik eens meten.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum