SA5910 / 22RH781 (Algemeen)

door Ron Kremer ⌂ @, Groningen, 24-11-2019, 20:07 (1586 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Ron Kremer, 24-11-2019, 20:22

ik denk dat in dit specifieke geval, de schakelaars van de tuner alleen maar aan de buitenzijde zijn in te spuiten. Daar gaat eigenlijk specifiek mijn vraag over. Feitelijk is de schakelaar (volgens mij) een gesloten geheel.

Kijkend naar je foto lijken de schakelaars van het merk Schadow te zijn, ze zijn in ieder geval gelijkvormig.
Zie de onderstaande foto:

[image]

Je kunt eventueel met 'wat beleid' spuiten in het gat waardoor de arretering loopt, er zal stellig wat cleaner in het binnenwerk terecht komen. Wat beter, maar ook veel meer werk, is is het uit elkaar halen van de schakelaar.
Dat kan wel: de arretering verwijderen en het bewegende deel aan de voorkant van het geheel naar buiten trekken. De contactveren zitten in uitsparingen en zie zullen dan uit het beweegbare deel vallen. Je kunt ze dan individueel schoonmaken en ook eventueel wat bijbuigen om ze wat meer veerspanning te geven. Voor deze wijze van schoonmaken hoeft de schakelaar niet van de print losgesoldeerd te worden, je moet wel zorgen dat je er aan de voorkant voldoende makkelijk bij kunt.

vr. groet, Ron


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum