Cascade en 11n5 flybackcondensator gezocht voor k9 (Gezocht)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-03-2020, 14:49 (1500 dagen geleden) @ franc
Gewijzigd door Maarten Bakker, 15-03-2020, 14:53

Was dit niet de allereerste TV uit de K9 reeks?
Lijkt zo op een K8 als je het binnenwerk vergeet.

Iets andere styling dan de K8, maar wel duidelijk dezelfde invloeden. De X22K201 was inderdaad het allereerste model, de Aristona/Siera 66K102 tegelijk of vlak erna (ik vermoed althans dat de 66K102 met iets klassiekere look eerder was dan de X26K201 maar dat kan ik nog niet onderbouwen, veel zal het ook niet gescheeld hebben - hooguit een jaar; voorjaar (of najaar?) 72 versus voorjaar 73 met de Aristona nog wel in 72 misschien). Daarna, mogelijk tegelijk met de invoering van modellen met tiptoetsbediening enz. kreeg de X22K201 hetzelfde chassis als de X26K201. In die periode is dit toestel gebouwd. Al wel met het 26" chassis maar nog met de dubbele gepaarde BU en een van de oudere kaskadetypes oorspronkelijk.

Ik heb destijds wel de opmerking gehad dat het de “Rolls-Royce’s” onder de TV’s waren.
Heb er zo’n 35 jaar terug ook een paar gehad en gerepareerd, wat een servicevriendelijkheid!

Volledig mee eens. Netjes opgebouwd en na de problemen met de boostercondensatoren geen structurele ontwerp- of constructiefouten.

Het zwakke punt van sommige K9’s vond ik de karrevrachten met zilverkleurige elko’s met blauwe opdruk die je tegenkwam.
Meestal modellen van ‘74,‘75.
Die waren toen na nog geen 10 jaar allemaal aan vervanging toe!

Ken ik niet, ik zal er eens op letten als ik zo'n chassis of toestel in handen heb. Toevallig gisteren een K9 naar de opslag verhuisd dus die zal ik later nog eens onderzoeken.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum