Gezocht info schijf recovery software. (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 10-04-2020, 20:54 (1635 dagen geleden)
Gewijzigd door Anton van den Oever, 10-04-2020, 20:56

Ja ja ze zijn er nog, mensen die geen back-ups maken (nee, ik ben het niet zelf) en zodoende heb ik hier een harde schijf welke duidelijk defect is en waar nog data op zit waarvan het zeer gewenst zou zijn dat die er nog afgehaald kan worden.
Nu heb ik dat wel vaker gedaan met behulp van een dockingstation via USB en Wondershare Recoverit, software waar ik ook een licentie voor heb.
Echter zodra ik nu de schijf erin zet en hem probeer te benaderen kan ik daarna de eerste drie dagen niks meer met de pc.
Wel zegt Wondershare dat ze div. files hebben gevonden wat zou overeenkomen met wat erop zou moeten staan, echter na een dag is er nog maar relatief weinig gevonden en staat m’n pc verder “stil”
Wat ik zoek is een manier (of een stukje software) waarmee ik de schijf kan benaderen en waarbij deze niet de hele pc platgooit.
Inmiddels heb ik voor de pc in kwestie een nieuwe schijf besteld en dan moet de boel natuurlijk weer opnieuw geïnstalleerd worden.
Zet ik daar Windows weer opnieuw op met verder alleen een (liefst freeware) data recovery programmaatje en dan in een hoekje zetten en maar wachten tot Doornroosje is ontwaakt?
Of weet iemand een manier om dit te bespoedigen?

m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum