Gezocht info schijf recovery software. (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 11-04-2020, 21:13 (1634 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Heren, allemaal alvast bedankt voor de gegeven suggesties.
Even een update voor de vragen uit de div. reacties .
De schijf in kwestie is een Seagate Barracuda ES.2 ST310000340NC, de capaciteit is 1 TB
Het is een zgn. OEM schijf.
Datum code is 10026 wat me niet zo veel zegt, vermoedelijk week 26 2010?
De schijf maakt inderdaad een ritmisch geluid in het allereerste begin lijkt het nog het meest op kraken maar na even opspinnen gaat het meer naar iets wat nog het meest op een soort zeer trage hartslag lijkt.
Het ledje wat aangeeft dat de schijf benaderd wordt brand vrijwel continu.
Verder wordt hij ook wat warmer dan ik normaal van een schijf zou verwachten, maar hij is nog wel goed beet te houden, dus pakweg 60˚C
Er staan 2 partities op welke mijn pc ziet als F en G de F schijf is leesbaar en daar heb ik inmiddels de meeste bestanden van kunnen redden.
Maar zoals gezegd als ik de data naar mijn servertje wil kopiëren (HP microserver GEN10, normaal gesproken merk je niet eens dat je via het netwerk data opslaat) gaat het wel even duren, de gemiddelde snelheid is dan 150 á 200 kbytes/s met uitschieters naar 700 kbytes. En het is dat dit inmiddels al een uur of 15 geduurd heeft.
Met de rest van de PC kan ik nagenoeg niets meer zodra de schijf eraan hangt maar inmiddels ben ik erachter dat de G partitie op deze harde schijf beschadigd is geraakt en is RAW geworden.
Het gaat er dus om dat dit als eerste hersteld moet worden lijkt me?
Omdat ik altijd een beetje huiverig ben om zomaar alle data van een vreemde schijf naar m’n servertje te kopiëren (ik kopieer een deel en scan dit dan steeds enz.) wil ik eerst even wachten tot de nieuwe schijf er is en die de defecte pc weer installeren en dan met software de partitie herstellen.
Dit lijkt mij de minst risicovolle manier of heeft iemand een beter idee?
Ik hoor het graag,
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum