Philips T468 transformator (Gezocht)

door ervee @, 17-05-2020, 14:08 (1412 dagen geleden)
Gewijzigd door ervee, 17-05-2020, 14:10

Ik heb een oude Philips portable platenspeler type 22GF423 ter reparatie bij mij thuis. De transformator lijkt kapot, op de primaire spoel meet ik slecht oneindig weerstand op de transformator zelf. De interne zekering was kapot maar ook op de spoel zelf meet ik niets. Ik zoek dus een vervangende transformator.

Volgens de service manual (Google Philips_22GF423.pdf als u wilt) zoek ik onderdeel T468 met bestelnummer "4822 145 30108", uiteraard nergens te vinden.

Op de transformator zelf staat "3122 108 34202" en WA565 maar hier kan ik helemaal niets over vinden.

De primaire spoel heeft 5 aansluitingen omdat er een input selector voor 4 verschillende voltages voor zit. De L zit altijd aan het begin van de spoel en met de input selector selecteer je verschillende "lengtes" spoel om op de secundaire output een zelfde voltage te krijgen. Als ik op de L terminal na de zekering meet dan meet ik oneindig weerstand naar alle andere primaire terminals wat mij doet vermoeden dat er ergens iets in het begin van de spoel doorgebrand is.

Ik hoop dat ik iemand kan vinden die wat donor apparaten heeft en mogelijk een donor transformator.

In plaats van de transformator vervangen zou ik mogelijk ook een 9V DC transformator (intern of extern) kunnen gebruiken om aan te sluiten op de batterij terminals neem ik aan? :)

Groet,
Ralf.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum