K30 Erres beeldbuis doet raar (Toestel of techniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-05-2020, 20:23 (1434 dagen geleden) @ snameroc
Gewijzigd door Maarten Bakker, 23-05-2020, 20:25

Als mijn kritiek op Facebook te persoonlijk overkwam tegen René, mijn excuses, dat was niet de bedoeling. Ik koppel de handeling "Facebook aanraden" voor mezelf los van de persoon en mijn kritiek betrof alleen die handeling. Als René begonnen was met de reparateur aan te raden en dan Facebook als middel genoemd had om hem te bereiken, was ik er niet eens over begonnen want dat is dan weer iets waar Facebook wèl goed voor kan zijn.

Als ik teruglees liet ik volgens mij vooral Facebook zelf "niet in zijn waarde". Als ik Facebookgebruikers niet "in hun waarde" zou willen laten, had ik een probleem met mezelf want ik gebruik het ook. Mijn sterk verkorte tirade was bedoeld als opmerking over het optimale gebruik van gereedschappen (zoals fora of facebook).

Ik weet dat jij ook op Facebook zit, en je daardoor misschien aangesproken voelt. Nogmaals, absoluut niet de bedoeling!

Ik vind alleen niet dat ik een blad voor de mond moet nemen als iemand een beitel als schroevendraaier gebruikt, om maar eens een voorbeeld van buiten de IT te noemen ;-)

Het World Wide Web zit op dit moment in een nogal kritieke fase. Bedrijven die ooit begonnen zijn als privé internetje zoals AOL, Compuserve, DDS hebben zich uiteindelijk bij het open en doorzoekbare internet aangesloten. Of deze "democratische werking" ook op Facebook van toepassing zal zijn, moet gaan blijken. En zo zijn er meer dreigingen waardoor het internet opgesplitst of slechter doorzoekbaar of toegankelijk kan worden. Ook is de houdbaarheid van data minder goed dan het lijkt. In de cloud bestaat iets voor eeuwig? Nah.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum