Philips versterker LBD-8120/12 schema of informatie (Toestel of techniek)

door Quimtronix @, Provincie Barcelona (Spanje), 04-06-2020, 16:07 (1422 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Quimtronix, 04-06-2020, 16:29

dag iedereen

Frank, bedankt voor de informatie.
VGT: Ik denk dat je bedoelt dat de interne draad naar de schakelaar gaat.
Ik heb een afbeelding van het label en de achterkant geplaatst.
Hij wist niet dat ze in India waren gaan produceren, hij wist alleen dat het vaker voorkwam bij bedrijven in Engeland.


Soundman2, bedankt voor de uitleg, en voor de schema's en handleiding. In feite vond ik hier in het forumarchief het schema van de LBB-1251 en bij het observeren ervan vermoedde ik dat het circuit misschien vrij gelijkaardig was.
De vraag over het uitvallen van een transformator is interessant. Ik heb de draad laten knippen in verschillende delen van het primaire en secundaire. Het werkte halverwege nadat de wikkelingen anders waren aangesloten. Aanvankelijk dacht ik dat het een fabrieksfout was, maar toen ik het uit elkaar haalde, ontdekte ik dat een stalen boor van buitenaf moest doordringen en de transformator verwondde. Er zit een gat onder het inlaatchassis van de bit. Nu vermoed ik dat het opzettelijk het zwijgen is opgelegd, dat het in een chocoladefabriek is geïnstalleerd die luidsprekerboodschappen uitzendt, en dat de fabriek kort daarna leed aan een zware brand die aan het begin van de crisis van 2007 begon.

Ik heb met interesse naar je versterker gekeken, hetzelfde model maar met een iets andere constructie.


 Maarten Bakker, bedankt voor de interesse.
Ik heb een afbeelding van de transformator geplaatst met het referentienummer.
Van deze versterker heb ik nooit een diagram of handleiding gevonden, niet om welke reden.
Philips moest de verschillende versies en landen heel goed hebben besteld.

Proost
 

[image]

[image]

[image]

--
We leven


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum