Inbraak in woning... (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 16-10-2020, 22:23 (1259 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door soundman2, 16-10-2020, 22:25

Hallo Hans
Man, man wat een bericht, dat jou dat nou moet overkomen!
Je hebt wel een paar dombo’s van inbrekers over de vloer gehad, als ze de geldelijke waarde ervan hadden geweten waren ze zeker blijven liggen. Voor jou hebben die apparaten een heel ander soort waarde tenslotte.
Ik hoop dat je er nog wat van terugziet, al heb ik daar wel een beetje een hard hoofd in. Hoewel, je weet het nooit.
Als ze blijkbaar zo dom waren om ze mee te zeulen zou het ook zo maar kunnen zijn dat ze ergens aangeboden worden.
De nare ervaring is inderdaad nog wel het ergste, zelf gelukkig nog nooit meegemaakt maar mijn schoonouders destijds wel en dat hakte er toch wel in.
Veel sterkte,
m.vr.gr.
Anton van den Oever

Soms krijg je wel eens wat terug.
Jaren geleden hebben ze mijn transportbus gestolen. Na een dag was die gevonden, maar zonder portieren. Ook de inhoud was weg.
In de bus lagen wat spullen van mijn geluidsverhuur.
Alle snoeren waren weg,
een steekwagentje.
Twee portofoontjes
een antennemeter
en een 19inch rek met twee SQ4 eindversterkers van Philips. Puur professionele dingen.
Er zitten aan de buitenkant alleen een vu metertje en een aan-uitschakelaar, zelfs geen volume regelaars.
De aansluitingen XLR.
Voor de gewone man een "waardeloos" ding dus. Drie maanden later Liep in een sloot een maaimachine vast. Jawel, het rek was gewoon in een sloot gekieperd. Kennelijk onverkoopbaar dus.
De rest was kennelijk wel verhandelbaar, dus nooit meer teruggezien. Ook de antenne-level meter van Siemens niet. Een hobbyist heeft er echt niets aan.
Dan vraag je een dag later aan de politie of foto's die ik nog had, konden helpen.
"Nou meneer, we hebben alles al doorgestuurd". Volgens mij gaan ze er gewoon vanuit dat het toch verzekerd is. Niet dus.
Een aannemer kan wel zijn dure gereedschap in een auto verzekeren, maar dit viel dan weer onder elektronica en dat kun je weer niet verzekeren.
Sindsdien zijn de auto's wel voorzien van diefstal alarm en startonderbreker.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum