Knop met slurf voor National T100 (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 22-11-2020, 16:34 (1222 dagen geleden) @ Onno-I

Mijn eigen knoppenbak leverde een vergelijkbare oogst. Als ik de radio weer in elkaar heb met mijn eigen samengeraapte zooitje, kan ik misschien beoordelen of jouw knoppen een verdere verbetering nog geven.
Ik heb nog een paar kleine issues met deze radio opgelost, zoals een verkeerdom gewikkelde afstemming en een sluitingmakende afstemcondensator.
Helaas is de schakelafdeling van de schakelpot defect! Dit opengemaakt, bleken in de schakelaar palletjes gebroken te zijn dus nonreparabel. Schakelaars van de potten uit mijn voorraad passen niet op deze potmeter. Nou moet ik dus eigenlijk een dubbelschakelende potmeter van 3k log hebben met aftakking, 4cm lange as en 6mm groeven aan het eind. Die liggen niet op elke straathoek dus voorlopig laat ik de tuimelschakelaar nog even erop zitten.
Schaalverlichting is erg leuk gedaan, twee lampjes onder de schaal en eentje voor elke band om aan te geven hoe je schakelaar staat. Het geheel treedt in werking met een apart knopje.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum