Denon PMA-500V Vervorming (Toestel of techniek)

door jansen2810 @, Rotterdam, 28-04-2021, 12:23 (1093 dagen geleden) @ Kees van Dijke

Ik heb vaak vervorming gemeten van versterkers met de NTi MR-1 en ML-1. Tegen het clip niveau aan heb je de minste vervorming (THD+Noise). Bij laag vermogen gaat de ruis meespelen en wordt de gemeten vervorming hoger. Wanneer je op losse harmonischen gaat meten, dan is de vervorming vaak minder dan 0,1% of zelfs 0%

Ikzelf denk dat de omgeving van 50 Hz een rol speelt en de meting ook sterk beïnvloed. Het ziet er voor de rest ook normaal uit. Hiervan heb ik ook vaak last gehad, maar dat negeer ik simpelweg. Het is niet van invloed op de geluidskwaliteit.

Overigens, als je de vervorming van buizentrapjes geet meten, dan schrik je je rot ;)

groetjes,
-=Kees=-

Dank voor je reactie. Ja, dat is me bekend. Als je pure THD, dus geen noise, meet dan ziet het er wel wat beter uit. Maar dan nog haalt hij de specificatie's bij lange na niet. Ik heb 220uG/10v elco's vervangen door 63v versies, andere had ik niet. Zou dat nog uitmaken? Dacht van niet, anders had ik het niet gedaan. Nog maar eens alle spanningen checken. 2 opamps ook uitgewisseld, was geen succes. Terug geplaatst.

Tja, buizenversterkers vervormen meer ik weet het, al doet mijn knutsel SE versterkertje met Chinese UGT's het nog best aardig. Zelfde meetopstelling en alles ziet eruit naar verwachting.

Mocht je nog op iets komen, dan hoor ik het graag.

Groet,

Adri Kes


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum