Denon PMA-500V Vervorming (Toestel of techniek)

door jansen2810 @, Rotterdam, 29-04-2021, 00:35 (1087 dagen geleden) @ gert van wee

Dank voor je mail! Voor mijn post allemaal al uitgevoerd. Kan geen verschil vaststellen, maar ga het nog een keer doen om vergissingen uit te sluiten. Ruststroom al tig keer gecheckt volgens SM. Het rare is dat beide kanalen het zelfde beeld geven. Dus beide de voeding begonnen en die klopt als een bus. Eindtrappen werken volgens specificatie. De opamps worden maar voor de helft gebruikt, dus daar was het even puzzelen. Er lopen wel een paar spanningen iets uit de pas vergeleken met SM, maar wel bij beide kanalen hetzelfde ik zal ze nog eens precies in kaart brengen. Voedingen kloppen wel, dacht ik. Moet het eigenlijk op schrijven in het schema. Ik denk dat ik gewoon een OH ben, wellicht heeft het ding nooit volgens de specificaties gespeeld. Of speelt juist bij deze Denon het wel een rol dat bij beide BNC aansluitingen (van de BNC adapter, die hoort bij de Analog Discovery) de negatieve aansluitingen aan aarde liggen. Bij vintage versterkers en buizenversterkers zou dat geen probleem moeten zijn. Heb wel begrepen, dat het bv bij klasse D versterkers fout kan gaan. (ergens gelezen).

Groet en dank voor het meedenken!

Adri


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum