Eerste resultaten (Was: schema of service-handeiding Erres 6691) (Gezocht)

door Otto @, Drenthe, 28-05-2021, 13:42 (1063 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door Otto, 28-05-2021, 14:05

Kijk even datumcodes op IC s
Weten we jaartal ongeveer.

Hallo Maurice,

Intussen even een snelle beurt gegeven:

  • Plakkerige en vuile kast schoongemaakt met Dasty
  • Meeste stof verwijderd
  • Zekeringen doorgemeten
  • Voorzichtig de spanning er op
  • radio leek dood
  • Spanningen gemeten zonder kennis van de waarden, maar toch leken ze niet al te exotisch.
  • toch even een FM-antenne er op, en warempel de meter sloeg uit bij afstemmen
  • Box er aan, en geluid op de FM!
  • Box op het andere kanaal, ook geluid
  • AM banden (LG/MG) helaas morsdood

Maar goed er zit voldoende leven in de radio. Aangezien er geen verlichting was, moesten de lampjes wel stuk zijn:

[image]

Het schaallampje ziet er uit als een grote zekering. Voor zover ik er op kan lezen 6V/0.25A

[image]

Het lampje achter de meter is een soort draadlamp. Zit op dezelfde spanning als het andere lampje. Vermogen helaas nog niet gezien. Herkent iemand deze lampjes? Of nog mooier: heeft iemand ze liggen?

EDIT: een korte zoektocht laat zien dat de lampjes als zekeringen vrij gangbaar zijn. Pilotlamp 31 x 6,3 mm. Het glas van het draadlampje meet ongeveer 25 x 5 mm.

Bij het onderzoeken, ben ik wat met bandschakelaars gaan "pianospelen". Helaas kwamen daardoor de AM-banden niet tot leven. Wel merkte ik dat als ik aan de mechanische verbinding tussen de LG schakelaar en de hoofdprint wroet, ik getrakteerd wordt op een hels gekraak:

[image]

Herkent iemand deze constructie, en zijn die doorgaans betrouwbaar?

Tenslotte voor Maurice wat codes op onderdelen:

[image]

Ik zit zelf niet zo in die datumcodes, dus ik hoop dat je er iets uit kan halen. Misschien heb je ook wat aan opdruk op de trafo:

[image]

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum