MUTER BMR 2005 beeldbuistester Regenerator meetafwijking Emissie (Toestel of techniek)

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 29-07-2021, 14:03 (1001 dagen geleden) @ Cornelisjan
Gewijzigd door Kees van Dijke, 29-07-2021, 14:05

Ik heb de A56-120X van de K7 TV eens getest. Hiervoor moest ik wel een verloopvoetje voor maken. Gelukkig heb ik nog een beeldbuisvoet van een K8 chassis en een noval stekker.

[image]

Eerst heb ik het afknijppunt ingesteld op ca 0,1 mA op het blauw kanaal. Het rood en groen kanaal is bijna 0 mA, maar maakt verder niks uit. Opvallend is de lage G2 waarde van ca 250 Volt.

[image]

Van deze beeldbuis wist ik 30 jaar geleden dat deze al aardig verbruikt is t.o.v. andere K7 TV's, maar het beeld is nog steeds acceptabel, vrij scherp en contrastrijk, dus ruimschoots voldoende. Regenereren is niet nodig en is zelfs af te raden.

[image]

Als ik de G2 spanning naar 350 Volt verhoog, dan krijgt elke kathode 1,5 mA of meer.
Het is dus in dit geval sterk af te raden om de G2 spanning klakkeloos op 500 Volt te zetten. Je krijgt dan erg optimistische metingen, maar lijkt me ook niet gezond voor de BMR 2005 en beeldbuis.

groetjes,
-=Kees=-


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum