Equalizer (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 03-09-2021, 20:11 (938 dagen geleden) @ henk43
Gewijzigd door soundman2, 03-09-2021, 21:02

Fijn dat het werkt, maar met wat regeltjes.
Ik moet toch eens zien wat er mis gaat en waarom.
Kun je uitleggen wat de ideale situatie voor jou zou zijn, dus wat je er feitelijk mee wil in combinatie met de recorders. Ook een duidelijke foto van de achterzijde zou mooi zijn. Dergelijke mengpanelen zijn mooi maar hebben ook wel wat beperkingen in wat we routing noemen. Wat ik nog niet begrijp is dat de gekleurde toetsen invloed hebben op de signalen naar buiten. Het is alleen een mogelijkheid om een ingang af te luisteren als de schuif van een ingang op nul staat. Zo is het dan mogelijk, om bijv. een grammofoonplaat af te luisteren en scherp te zetten, door hem af te luisteren met de hoofdtelefoon, zonder dat het signaal op een uitgang naar buiten komt, het is een modus die handig is voor bijv. een diskjockey. Hij kan dan verder werken terwijl een ander plaatje in de lucht is. Druk je van de gekleurde toeten het knopje Master in, dan hoor je op de telefoon hetzelfde als op de uitgang naar de versterker. Meestal zit ook dit knopje voor de Master schuifregelaar. Als die dus dicht staat kun je toch de mix horen van het paneeltje, maar voor of na de Masterschuif is een keuze van de fabrikant.


Edit

Ik heb een soortgelijk mixertje van Alecto, de Pro-57, er is nog maar weinig over te vinden.
Wat je wel moet weten is dat bij mijn mixer de AMP-OUT naar de versterker en de REC-OUT aansluiting gewoon parallel staan. Veel tapedecks sluiten de line ingang kort als er niet opgenomen wordt. Als je dus de REC-OUT op zo'n recorder aansluit, dan zal in het geval de recorder niet opneemt de REC-OUT kortgesloten zijn, maar ook daardoor ook de AMP-OUT aansluiting naar de versterker. Wellicht was dat het probleem waar je tegen aan gelopen bent.
Zonder het paneel te openen kun je met de Ohm meter gewoon op de rca busjes meten of die hard aan elkaar zitten. Je kunt dat ook controleren door de versterker gewoon aan te sluiten en van het snoertje van de REC_OUT de plugjes kort te sluiten, om te horen of het signaal naar de versterker weg valt. Als dat zo is, zou je twee weerstandjes in kunnen bouwen, waarmee dat probleem verholpen kan zijn. Helaas kan ik van jouw paneeltje tot nu toe niks vinden dus kan ik alleen uitspraken doen als ik het ding in mijn vingers heb.

edit 2:
De foto van de achterkant heb ik inmiddels. Ik zoek of ik meer kan vinden.
Het is dezelfde als de ALECTO PRO-55, maar daar vind ik ook weinig van.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum