Equalizer (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 04-09-2021, 20:26 (964 dagen geleden) @ henk43
Gewijzigd door soundman2, 04-09-2021, 20:42

Mooi werk , dat je mensen die het minder hebben toch wat vreugde verschaft, de muziek is een feest van herkenning.

Evenwel was mijn vraag meer van technische aard, dus hoe zou je met het mengpaneel (dat is immers de juiste naam) willen werken. Je hebt de radio, youtube, twee recorders en het mengpaneel. Verzamel je bijv. op de ene recorder en maak je dan met de tweede een programma, of heb je een andere werkwijze. Het probleem dat een ingang een uitgang kennelijk ziet geeft problemen schreef je. Hoe zit het dan nu aangesloten. Ik heb inmiddels een foto van de achterkant.
Ik heb in elk geval uitgezocht dat Philips de opname/weergave din-connector, de pennen 3 en 5 kortsluit in de stopstand. Als dan de rec bussen van het mengpaneel direct parallel aan de uitgangsbussen zitten, komt uit het paneel dus geen geluid meer.
Bij de Akai verschijnt tijdens de opname het audio ook weer op diens uitgang. Je kunt daarbij zelfs kiezen tussen de bron en het opgenomen geluid, daar zie ik ook een ongewenste audio-lus.Dat wil ik voor je uitzoeken.
Heb je al gemeten of die twee uitgangen werkelijk hard aan elkaar zitten?
Zelf heb ik de Alecto Pro-57, het mengpaneel wat jij hebt is gelijk aan de Alecto Pro-55. Ze zijn niet precies eender, maar hebben wel veel van hetzelfde. In de Pro57 van mij zitten de uitgangen in elk geval parallel.
Het probleem bij de akai is dan als volgt.
In de stand opname gaat het signaal van het mengpaneel naar de recorderingang van de akai. Die kan alleen opnemen als Philips de boel niet kortsluit.. De uitgang van de akai gaat naar een van de ingangen van het mengpaneel, omdat je dat op de uitgang ergens voor wil gebruiken. Je opneem signaal naar de akai gaat dus door de akai naar een ingang en als die open staat komt het weer bij de uitgang en rec uitgang van het mengpaneel. Je hebt dus een ongewenste lus, waarbij de boel aan de haal gaat.
In elk geval kan ik me prima voorstellen dat je de boel niet lekker aan de gang krijgt. Kun je een summier schetsje maken hoe je een en ander aan elkaar verbonden hebt?


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum