Eproms programmeren (Computertechniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 13-10-2021, 19:57 (916 dagen geleden) @ FredDijksman

Dag Fred,
Ik had al enkele Duitse sites bekeken met vragen betreffende deze programmer, en daar werd iemand via ELV verwezen naar enkele service bulletins.
Naar ik begrepen heb stond daar niet de gezochte informatie in betreffende de bouw en gebruik.
Ik heb daar ook even gezocht, maar de betaling (50 ct per blad)kon om een of andere reden niet naar het buitenland???
Nu heb ik nog een oudere programmer van REX datentechniek werkend onder DOS.
Daar ook een afbeelding van gevonden, en die leek verdacht veel op een model wat bij ELV besteld kon worden als bouwpakket.
Deze werkt ook niet helemaal zoals verwacht, sommige nos2732A's werden gelijk bestempeld als defect.
De nieuwere UP95 (UP2000) vind ze prima, alleen programmeren houd na 1 bitje al op omdat de verkeerde waarde er in staat bv 81 ipv A9.
Het vreemde is dat dit bij alle 3 voorradige exemplaren gebeurde, en na wissen gebeurt weer hetzelfde .
Wat ik ook niet kan volgen is dat twee verschillende kopieen (met de REX) van een DCF klok-ic in deze klok niet werken.
Als ze onderling worden uitgelezen en vergeleken is er geen verschil te zien.
Nu is dit ic geprogrammeerd op een bordje met een 8052AH Basic systeem, maar de bin-file die dat opleverde zou dan toch met iedere programmer gecopieerd moeten kunnen worden, of heb ik dat mis?

Dirk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum