ORION tv praatje achteraf (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 24-07-2022, 12:10 (613 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door soundman2, 24-07-2022, 12:15

Je keuvelt maar na hoor Henk:-D

Het weerstandje is er overigens eentje van 1/8 wat en ik begrijp dat je meer verstand van zaken hebt op dat gebied als ik maar nooit te oud om te leren.

;-)
Hans

Achteraf is het natuurlijk gemakkelijk praten, maar meestal is het eerste wat je meet op een ic wat kennelijk niet werkt, de voedingsspanning en juist pen 24 komt daar aan. Zowel met een voltmeter als een scoop in de DCstand moet zoeiets toch opvallen?
Soms zijn onderdelen moeilijk bereikbaar en sluiting maken met een testpen schiet ook al niet op. In dergelijke gevallen verleng ik de scopeprobe of testpen met een stukje geïsoleerd massief draad. Daarvan strip ik dan het uiterste puntje en knip dat schuin af. Je kunt dan ook op moeilijker plaatsen komen en de kans op sluiting door uitschieten wordt dan heel klein.

Documentatie is soms een crime om daar aan te komen. Maar zoals terecht opgemerkt zijn van veel ic's wel de gegevens beschikbaar inclusief de applicatie notes. Het is evident dat fabrikanten die schema's vrijwel letterlijk overnemen.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum