Schema SR160S cassette recorder (Toestel of techniek)

door Ludo @, Capelle aan den IJssel, 26-06-2023, 12:56 (307 dagen geleden) @ henk vdb

Bedankt voor je informatie Henk, ik ben inmiddels aan het storing zoeken; heb een cassettebandje opgenomen op een andere recorder met een 1khz stereo toon. Dat gaan afspelen en met de scoop verschillen meten tussen rechter en linker kanaal, gemakkelijker gezegd als gedaan. Het is zo'n volgepropte print waar alle componenten recht overeind staan, je komt er niet tussen en aan de onderzijde zit alles ook zo dicht op elkaar dat je niet weet waar je aan het meten bent.
Het probleem manifesteert zich al in het voorversterker gedeelte wat het signaal vd de koppen versterkt maar mijn oscilloscoop is niet gevoelig genoeg om het signaal van de koppen of de eerste transistoren te meten, vermoedelijk zit het probleem daar. Ik zag dat er al aan de kopafstelling is gedraaid dus dat heb ik dan ook maar gedaan, veel slechter kan het toch niet worden, tijdens het afspelen de kop verstellen om een zo sterk mogelijk signaal te krijgen. Het signaal word natuurlijk zwakker als je de kop boven of onder het spoor zet maar er blijft een groot verschil tussen links en rechts.
Ik weet het even niet meer. Soms even laten liggen totdat je weer een idee krijgt.
Groeten,

Ludo


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum