FruitAutomaat Razzle-Dazzle -update van aug2020 (Toestel of techniek)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 26-09-2023, 22:45 (215 dagen geleden) @ Cornelisjan

Cor,
Leuk he zo'n onderzoekje.
Daarom keert bv mijn kast niet fysiek geld uit, tot 1989 was dat bij wet verboden in NL.
Wil je stoppen en staan er credits dan meldt je je bij de uitbater, die kijkt op display.
Na jouw aanbieden van een vergoeding van openstaande credits,drukt deze op een knop boven op de kast
en worden de credits op nul gezet.

Daarom hoopte ik met andere software dat deze weer wel uitkeert, helaas.
Aangezien dat ook een Nederlandse versie is,gezien de tekst in beeld NL is.

Probleem nu, is een zeldzame kast deze 4-rol in Nederland.
Rest van de wereld heeft de 3-rol versie van dit spel.
Ten minste, ik heb nog geen andere 4-rol gevonden die wel uitkeert.

De Razzle fruit kun je instellen tussen 70% en 98% uitkeren.
De machine houd bij Percentage. Zo heb ik o.a. 2 electronische procent meters er in zitten.
1 die de schakelaars dus uitleest en 1 die bijhoud uitgekeerde win percentage.

Nu kan ik die meters simpel resetten, stel je voor dat een uitbater dat iedere avond na sluiten doet.
Zo heb ik een hele handleiding van z'n gedreven fruitspeler hoe het slimste met die kasten om te gaan om er meeste uit te halen.:-D
Nu zo speel ik niet men mijn kast,heb toch de sleutels.
Maar al spelende merk ik wel de winkans verschillen.

Dan bv per rol heb ik altijd wel wat punten zodat de speelladder optelt.
Tot een keer op vrij parkeren kom en dan in eens heb ik bijna nooit punten,
dus het bewijs dat kreng wel degelijk weet waar die rollen te stoppen.
Sommige "fruitjes" hebben namelijk ook een cijfer, dat cijfer is voor de ladder.

Verbaas me altijd over feit dat met een programma van 24K groot en een 8bit computertje met geheugen van 8k toch al zo slim is.
Bedenk dan maar eens heden met die veel grotere computers.

Leuke dan weer van die Rotamint Exquisit uit 1974 dat die een mechanische random generator heeft.
Links op rol mechaniek zit een bak met kogeltjes die bepaald wanneer de 3 schijven stoppen met draaien.
Ik kan daar zo van genieten van dat mechaniek, de techniek daar achter.

Deze kast heeft geen uitkeer systeem, dus is gewoon een bezigheidsmachine,
Toch moet daar slimmigheid in zitten om niet te lang met 1 muntje te spelen.
Immers voor niets gaat de zon op.

Zo bij flipperkasten zit daar op speelveld moeilijkheden ingebouwd om punten te behalen.
Bedenk de ontwerpers die zo'n speelveld ontwikkelen.
Daar komt hoop natuurkunde bij om de hoek kijken hoe via wetten van de rollende bal,
positie van schakelaars en bumpers, als ook de rubber banden die de bal terug veren en
de kracht van de flippers met hun positie.

Dan mijn Bally Night-Club Bingo ,1956,
is helemaal een mechanisch wonder.
Ga maar na speelveld van 25 gaten, boel paaltjes en toch moet het lukken, cq de kans daar zijn
dat die ballen toch eens in de onderste gaten terecht kan komen.
Immers als men 10x speelt op zo'n kast en er valt niets te winnen loopt men er van weg.
Levert t ook niets op.
Dat ding is intern 1 grote mechanische draaiende schakelbak.
Me o..a 2 grote motoren die continue al draaiende de zaak bij houd.
Ook diverse steppers. 1 daarvan heeft 96 stappen en die houd de spelkansen bij!

Hier YT-Film uitleg dat spel Night-Club Bingo


En hier kort filmpje waar duidelijk te zien is hoe ding speelt.
Luister ook op de achtergrond lawaai van die draaiende motoren en schakelaars.
1956 Bally Night Club Bingo Machine


Hier inwendige van die Rotamint.
Links op die ronde draaibalk, wat links naast die rode schroeven zit, is dat kogeltjes random
mechaniek.
Daar onder die 3 witte rollen met die grijze harken, is het mechaniek van de rollen.
Daarmee leest de machine de rollen uit, komt overeen met de tekst op de schijven.
Ook weer zo'n mechanische elektromechaniek.

Reden dat ik die kasten heb, de techniek daarachter.
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum