Weer zeer mooi PHILIPS spul binnen. (Algemeen)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 23-01-2024, 08:43 (97 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door Anton van den Oever, 23-01-2024, 08:48

Ik moet mijzelf even corrigeren :th en daarom nog even een paar belangrijke opmerkingen bij deze posting, die er gisteren wellicht vanwege het late uur bij ingeschoten zijn:

1. een XLR connector is een connector bedacht voor audio toepassingen, ik ken deze vrij goed omdat ik er talloze kabels mee heb gemaakt en hij lijkt mij vanwege de kruipafstanden en het gebruikte materiaal toch wel bruikbaar voor de netspanning in dit specifieke geval.

2. Een XLR heeft pen 1 altijd aan massa c..q. aarde liggen en ook de buitenkant van de connectoren zijn hiermee verbonden, controleer dus eerst of dit bij het apparaat ook het geval is.

3. Mocht de connector passen na modificatie en pen bezetting, voorzie de interne aansluitingen dan nog van een extra stukje kous.

4. Ondank de aanpassing zou deze connector nog altijd in een microfoon of ander apparaat geplugt kunnen worden, maak er daarom een zo kort mogelijke kabel van en merk de connector duidelijk door hem b.v. rood te spuiten en te voorzien van een z.g.n. "vonken stikkertje" met een gevaar aanduiding, een moeilijk te verwijderen duidelijk label of anderzins.

5. Mochten er daarna nog twijfels zijn, ik kan isolatie metingen doen tot (als het zou moeten tot 5 kV) en wil hem voor je testen als het allemaal zou passen en hij klaar zou zijn.
m.vr.gr.
Anton van den Oever


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum