Philips PM5565 + PM5567 aan het werk (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 04-02-2024, 10:35 (84 dagen geleden) @ Otto

Hallo Otto, gefeliciteerd en leuk dat je het setje compleet hebt en werkende. Ja, Loek is ook echt een duivels kunstenaar zullen we maar zeggen wat reparatie aan gaat.

Ik heb de set tot op heden nog niet anders aan gesloten gehad dan aan een signaal generator.

Ik heb de PM5567 vectorscope nog niet aan een camera gehangen want ik begrijp dat je wel een goede testkaart moet hebben met de juiste belichting (kleur temperatuur) om de kaart te belichten en vervolgens de camera af te regelen op de vectorscope. Zoals je in een eerdere draadje van me gezien hebt heb ik een mooie uit glas vervaardigde kleuren testkaart bedoeld voor het afregelen van een LDK-14 heb ik begrepen.

[image]
Met dank aan Henk Jenniskens:)

Ik heb middels een GRUNDIG MT700 testbeeld generator op de PM5567 net als jij ook van die dubbele lijnen en een rond tollend klavertje in het midden, het beeld bibbert ook enig sinds wat maar van de GRUNDIG VG1100 een veel stabieler beeld. Ik weet niet hoe het op mijn FLUKE 54200 is want die staat momenteel bij Cor die met mijn GE porta color bezig is.

Ja, wat de prijs aan gaat betaal je soms ook wel te veel zoals ik voor de PM5565 en de PM5567 je mag het weten 200 Euro heb betaald en en beiden met defect. Even opsommen de PM5565 geen schaal verlichting en een defecte transistor en de PM5567 een lekke condensator waardoor helderheid niet te regelen maar is allemaal inderdaad behandeld en door middel van geweldige hulp hier ook allemaal opgelost:)

Ook heel wat geleerd:th

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum